Formálódó Microsoft - Time Warner összefogás a Google ellen a hirdetési piacon
Kiss Ádám Zoltán, 2005. december 7. 10:41
A Time Warner és a Microsoft egyre közelebb kerül egy olyan
megállapodáshoz, mely az online hirdetési piacon szorongatná meg a két
cég számára az elmúlt években kínosan nagyra nőtt Google-t.
A Wall Street Journal értesülései szerint ugyanakkor korántsem ennyire egyszerű a helyzet. A Time Warner leányvállalataként az America Online ugyanis hajlik arra is, hogy a redmondi óriás helyett éppen a Google-el állapodjon meg. Tovább árnyalja a helyzetet, hogy bár eddig elképzelhető volt, hogy az AOL-t eladja a Time Warner, mára azonban az iparági források szerint inkább partnerségi viszony iránt mutatkozik érdeklődés. Szintén érdekes, hogy a cégben érdekelt milliárdos befektető Carl Icahn nem támogatja az AOL eladását, és nyilvánosan kijelentette, hogy személyesen fogja felelőségre vonni a Time Warner igazgatótanácsát, amennyiben áron alul adják el az AOL-t, bár azt nem tette közzé, hogy mit tartana reális vételi összegnek. Lehetséges forgatókönyv a legfrissebb hírek szerint, hogy az AOL a jövőben nem a Google-t fogja előnyben részesíteni, mint keresőrendszert, hanem a megállapodások eredményeképpen áttér az MSN szolgáltatására. Ez komoly érvágás lenne, hiszen a Google első félévi bevételeinek 11 százaléka köthető az AOL-hoz, és ez a társulás az AOL bevételeinek is jelentős részét képzi. Azonban amennyiben igaznak bizonyulnak az előzetes várakozások, a részletekre nem kell sokáig várni, szakértők december harmadik hetében várják valamilyen megállapodás bejelentését.