Mobiljátékcéget vett az EA
Milkovits Gábor, 2005. december 11. 18:02
Az Electronic Arts, a világ vezető videojáték-fejlesztő cége 680 millió dollárért felvásárolta a Jamdat Mobile nevű vállalatot, amely mobiltelefonos játékokat ad ki.
Az üzlet az eddigi legnagyobb összegű felvásárlás az EA történetében, és egyben egyértelmű terjeszkedő lépés az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor irányában. Az ügylet a lehető legjobbkor jön a cég számára, amelynek hagyományos konzolos és PC-alapú videojátékokból származó bevételei egyre lassabban növekednek az utóbbi időben. Larry Probst vezérigazgató egy sajtóval folytatott konferenciabeszélgetésen kiábrándító eladásokról számolt be decemberre vonatkozóan. Mindeközben a mobiltelefonos piac látványos sikerekkel kecsegtet: a jelenlegi mintegy másfél-milliárd készülék 40%-a rendelkezik a játékokhoz szükséges színes kijelzővel. A forgalom itt egyelőre még kisebb, mint a hagyományos termékek esetében - tavaly az Egyesült Államokban mintegy 500 millió dollár értékben töltöttek le játékokat mobiltelefonra - azonban látványosan növekszik. Az M:Metrics piackutató adatai szerint októberben 5,3 millió, főként 18 és 24 év közötti fiatal szerzett be mobiljátékokat Amerikában. A legtöbb elemző a hagyományos videojátékok területén stagnálást jósol, míg a mobiltelefonos szegmens minden valószínűség szerint drámaian növekedni fog.
Az EA már kiadott korábban néhány mobiltelefonokra szabott játékot, ám ennek a piacnak szintén megvannak a maga sajátos körülményei: jelen esetben a problémát az okozza, hogy a különféle készülékek, platformok és szolgáltatók igen sokféle különböző verziót igényelnek egy adott játékból. A Jamdatnak állítólag fontos tapasztalatai vannak ezen a téren. A cég 40 országban 90 szolgáltatónál mintegy 100 mobiljátékot kínál a felhasználóknak.