A virtuális autószalonok felkeresésének legfontosabb okait a következőkben adták meg a potenciális vásárlók: árinformációk beszerzése (61 százalék), a legjobb árat kínáló kereskedő kikeresése (57 százalék), hozzáférés a használt autókra vonatkozó, független árlistákhoz (55 százalék) és információk a leadandó autó után várható bevételről (53 százalék).
Németországban jövőre már a használt autót vásárolni szándékozók 58 százaléka lesz internetfelhasználó, Franciaországban 22 százalék és Svédországban - ahol a kereskedők már 26-27 százalékban kínálják árujukat az interneten is - 42 százalék. Az internetes vásárlásra leginkább a német márkák kedvelői hajlanak. Mindazonáltal elsősorban a szerződéses dílerhez fordulnak még ma is az autóvásárlók, de feltűnő, hogy az internetfelhasználók a többi vásárlóhoz képest inkább keresik a független információkat, például teszteredményeket. A nem internetezők nagy súlyt helyeznek arra, hogy az esetleges hiteltől a karbantartásig mindent egy helyen intézhessenek el, míg a világháló használói arra helyeznek nagyobb súlyt, hogy a kereskedő közel legyen lakhelyükhöz és jó minőséget kínáljon kedvező áron - derült ki a felmérésből.