Tovább terjeszkednek a nagyok a noteszgéppiacon

Milkovits Gábor, 2005. december 27. 22:25
Tajvani gyártóktól származó értesülések szerint a világ öt vezető noteszgépgyártója jövőre a teljes piac 70%-át fogja birtokolni, szemben a tavalyi 60%-kal.
Az első öt, név szerint és sorrendben a Dell, a Hewlett-Packard, az Acer, a Toshiba és a Lenovo (ex-IBM), 2004-ben az összes eladott noteszgép 60,1%-át forgalmazták, a tajvani cégek szerint azonban ez az arány jövőre, azaz két év alatt eléri majd a 70,5%-ot. A prognózisjellegű statisztika szerint 2006-ban ez számszerűen 55 millió eladott készüléket fog jelenteni, szemben a 2004-es 29,45 millióval. Ebből a Dell várhatóan 14-15, a HP 12-13, az Acer 11, a Toshiba 8,5-9, a Lenovo pedig 8-8,5 millió darabot forgalmaz majd.

A tajvani gyártók szerint a piac koncentráltabbá válása általában előnyösebb lehet számukra, ugyanakkor kihívásként jelenhet meg az Intel szempontjából, amely állítólag a klón-laptop gyártás feltámasztását tervezi olyan cégekkel szövetkezve, mint például a Quanta Computer, a Compal Electronics vagy az Asustek Computer.