Alerant: alkalmazásintegrációs megoldás a T-Mobile Magyarországnál
forrás Prim Online, 2006. január 10. 09:06
Befejeződött a T-Mobile Magyarországnál annak az átfogó alkalmazásnak a
kialakítása, mely a mobilszolgáltató egyik alapvető fontosságú
folyamatát, a SIM kártya kezelést egységesítette. A T-Mobile teljes
működésére kiható rendszert az Alerant Rt. a T-Systems közreműködésével
rekordidő alatt építette ki. Az utóbbi két évben – a K.A.P.
pontgyűjtő-rendszer továbbfejlesztése mellett - az Alerant most
másodszor vett részt a T-Mobile teljes informatikai infrastruktúráját
érintő fejlesztésben.
A projekt célja egy olyan központi rendszer létrehozása volt, mely adatokat szolgáltat a T-Mobile SIM kártyákról, kezeli az azokkal kapcsolatos folyamatokat, és integrálódik más, kapcsolódó rendszerekhez. A SIM kártyákról számos információt kell nyilvántartani, többek között, hogy előfizetéses vagy Domino kártyákról van-e szó. Több munkafolyamat is kapcsolódik hozzájuk, például a kártya rendelések kezelése, beérkeztetés, leosztás, csere, deaktiválás. A SIM kártya kezelésnek központi szerepe van a mobilszolgáltatók folyamataiban, így több más megoldáshoz kell kapcsolódnia, mint például az előfizetéses és feltöltőkártyás ügyfeleket, a raktárakat, számregisztrálást kezelő alkalmazások. Ennek megfelelően a SIM kártya rendszer kialakítása nemcsak alkalmazásfejlesztési, hanem jelentős alkalmazásintegrációs munkát is igényelt.
A SIM kártya alkalmazás szerver és kliens oldali komponense is a T-Mobile BEA WebLogic alapú infrastruktúráján fut. A WebLogic alapinfrastruktúra klaszteres konfigurációja biztosítja az alkalmazás magas rendelkezésre állását, illetve a fail-over megvalósítást.
A rendszer rendkívül rövid határidővel készült el. A júniusi kezdés után a kész alkalmazást október első felében vehették birtokba a felhasználók. Az összetett funkcionalitás és bonyolult rendszerkapcsolatok ellenére zökkenőmentes volt az indulás. A sikerhez hozzájárult a T-Mobile alapos tesztelési és kibocsátási eljárása is.