Az e-mail marketingben az a vonzó, hogy legtöbb paramétere sokkal
kedvezőbb, mint egyéb kommunikációs csatornák jellemzői. Lássuk ezek
közül most a leginkább kézzel foghatóakat.
EredményesHasználatával megvan a lehetősége kialakítani azt a szakmai tekintélyt és bizalmi viszonyt, amely ez eredményes értékesítéshez szükséges. Elég alacsonyak a költségei ahhoz, hogy folyamatos kommunikáció által fenntartsa ezt a viszonyt mindaddig, amíg a lehetséges vevőből vevő lesz. Egy közelmúltban az, USA-ban készített kutatás kimutatta (és szégyellem, de nem tudom a forrást megnevezni), hogy az Interneten vásárlók 70%-ának az első vásárlása valamely hírlevélben olvasott termék volt.
Kommunikációnk megtervezésénél a követező vevőkategóriákat használjuk:
·
Nem-vevő: akinek nincs, és nagy valószínűség szerint
nem is lesz olyan szükséglete, amit kínálatunk segítségével ki tud elégíteni. Üzenetünk megfogalmazásánál nem kell megpróbálni nekik is "tetszeni", mivel ettől a nem vevő vásárolni még nem fog, azonban a lehetséges vevőt is elszalasztjuk.
·
Lehetséges vevő: rendelkezik, vagy hamarosan
rendelkezni fog egy vagy több olyan szükséglettel, amelyet kínálatunkkal ki lehetne elégíteni, csak még
o (a) vagy nincs teljesen tudatában ennek a szükségletnek, vagy
o (b) az még nem olyan erős, hogy kielégítése érdekében cselekedjen is.
Mondandónkat a lehetséges vevőnek kell címezni, mivel belőlük van a legtöbb, illetve megfelelő kommunikáció hatására belőlük válhat rövid és középtávon a legtöbb vevő.
·
Vevő: jelenleg rendelkezik egy olyan szükséglettel, melynek kielégítéséért hajlandó cselekedni. (A vevő akkor is vásárol, ha kommunikációnk gyenge - feltéve, ha technikailag megvan rá a lehetősége.)
GyorsGyorsan elkészíthető, gyorsan "kézbesíthető", az eredmények rövid idő alatt realizálódnak. A megtervezéstől az eredmények kiértékeléséig egy kisebb vagy közepes vállalat esetében nem kell, hogy elteljen több, mint néhány hét.
KöltséghatékonyEgy jó listával és kis rutinnal
egy LEHETSÉGES VEVŐ elérése nem kerül többe alkalmanként 5-10 Ft-nál (5 - 10.000 fős házon belüli e-mail listával, MarketingSzoftverek MailMaster -
http://www.marketingszoftverek.hu/mailmaster - küldéssel és házon kívüli kivitelezéssel kalkulált összeg.)
Jól targetálhatóMegfelelően előkészített listát alkalmazva
rendkívül jól meghatározható a célközönség, így költséghatékony, hiszen csak a lehetséges vevők felé kell kommunikálni.(A megfelelően előkészített lista két dolgot jelenthet:
1. Bérbe vesz egy listát egy erre szakosodott cégtől, akik több tucat paraméterre szűrve meghatározzák azt a közönséget, akikhez az üzenetét eljuttatják (A lista bérbevétele esetén általában nem kapja kézhez a listát, hanem az Ön vagy a szolgáltató által elkészített üzenetet maga szolgáltató továbbítja a címzetteknek).
2. Weboldala - a lehetséges vevőket megszólítani képes üzenettel - gyűjti az e-mail címeket, és azokat időről-időre újabb, a látogatóktól elkért adatokkal egészíti ki, mely adatokat szűrőként használhatja fel az üzenet célba juttatásakor.)
Az eredményesség jól mérhetőAz e-mail marketing céljára kifejlesztett szoftverek általában rendelkeznek olyan előre beépített funkciókkal, melyek segítségével viszonylag nagy pontossággal tudja mérni, hogy a látogatók mekkora része nyitotta meg a levelet, illetve, hogy hányan és hányszor kattintottak rá a levélben elhelyezett hivatkozásokra. A komolyabb rendszerek (mint ahogyan a MarketingSzoftverek -
http://www.marketingszoftverek.hu - is,) arra is lehetőséget adnak, hogy a levélből átkattintó látogatók weboldalon való mozgását is nyomon kövesse és elemezze.
Pozitívan hat a teljes marketingkommunikációraA gyorsaságnak és a jó mérhetőségnek köszönhetően az e-mail marketingben szerzett tapasztalatokat
hatékonyan lehet felhasználni a cég egyéb kommunikációjában. Ennél még hatásosabb, ha a különböző marketinglépések előtt az e-mail marketinget is felhasználják az üzenet különböző lehetséges verzióinak tesztelésére, és a végleges verzió meghatározására.