Bemutatkozott az új BenQ-Siemens mobiltelefon-márka
forrás Prim Online, 2006. január 17. 18:40
A BenQ Mobile, a BenQ Corporation új vállalata ma mutatta be a
nemzetközi sajtó képviselőinek új márkáját, a BenQ-Siemenst, és tette
közzé 2006-os stratégiáját, amely a mobiltelefon-piacon elfoglalt
pozíciójának megerősítését célozza. A Siemens egykori
mobiltelefon-üzletága és a végfogyasztóknak szánt elektronikai
eszközöket gyártó tajvani BenQ dinamikus és egymást kiegészítő
kapcsolatából építkező új vállalat a harmadik generációs technológia
területén, a BenQ multimédiás tapasztalatait felhasználva kívánja
megvetni a lábát a piacon. A cég célja, hogy 2006 végére pénzügyileg
stabilizálja helyzetét. A cél elérése érdekében a cég két alapelve a
fókuszálás és az egyszerűség. Előbbi a fogyasztói igényekre és a piaci
közelségre való összpontosításban, utóbbi pedig a vállalati struktúra
egyszerűsítésében és a hatékonyság maximalizálásában jelenik meg.
A 2005. október 1-je óta működő, müncheni központú BenQ-Siemens a német mérnöki tudás legjavát és a távközlési ágazatban az elmúlt 150 év során megszerzett tapasztalatokat egyesíti az ágazatban új szereplőnek számító BenQ életstílus-alapú formatervezés területén elsajátított szakértelmével és a piac igényeihez történő alkalmazkodásban élen járó szerepével. Az együttműködés a két cég tapasztalatait hasznosítja a kutatás-fejlesztés, a formatervezés, a fogyasztók megszólítása és a gyártás területén, és egyesíti a kétféle vállalati kultúrát. Az így létrejött BenQ Mobile egyedülálló és versenyképes gyártó, amely innovatív és vezető szerepre törekszik a mobiltechnológiák és a digitális konvergencia gyorsuló fejlesztésében.
A vállalat újrapozícionálásának támogatásaként a BenQ Mobile agresszív márkastratégia mellett kötelezte el magát, és erős, globális fogyasztói márka felépítését célozta meg. A BenQ-Siemens márka a vállalat mindkét arcát jól tükrözi. A BenQ és a Siemens világának egyesülését a racionalitást jelképező négyzet és az emocionalitást kifejező kör egy emblémán belüli ábrázolása jeleníti meg. Ugyancsak erre utal a lila szín, amely az érzelmi töltést hordozó vörös és a racionális kék keveréke. A márka mögött meghúzódó elképzelések szerint a BenQ-Siemens elsősorban érdekességgel és a mobiltechnológiában rejlő lehetőségekkel kívánja megragadni a fogyasztót. A BenQ-Siemens márka debütálásával egyidőben, a vállalat bemutatta az első három, közös márkanév alatt futó készülékét. Az EF81-et, az S88-at és az S68-at a vékony forma és prémium fémburkolat jellemzi. A jövendőbeli termékkínálatot az EF81 tükrözi leginkább, amely a gyors UMTS-technológiát tömöríti egy különlegesen vékony, összecsukható magnézium készülékbe. A BenQ-Siemens tervei szerint 2006-ban bevezetett termékeinek legalább a harmada 3G-készülék lesz, emellett nagy hangsúlyt fektetnek a multimédiás funkciókra is: a tervek szerint négy termékükből három rendelkezik majd zenelejátszó vagy FM-rádió funkcióval és minden második telefonjukba legalább 1,3 megapixeles kamerát kívánnak beépíteni. Ami a formatervezést illeti, a BenQ-Siemens elegáns, mégis meglepő küllemű, a két cég tapasztalatait egyesítő készülékekkel lép a piacra. A BenQ az elmúlt három évben (2002 és 2005 között) 86 nemzetközi formatervezői díjat nyert, és a Siemens találékonyságát is többször elismerték már ezen a területen (pl. a Siemens mutatta be az első szétcsúsztatható készüléket és az első mp3-mobiltelefont).
A BenQ Mobile célja a 2006-os évben, hogy minden negyedévben jobb operatív eredményeket érjen el, és az év végére megszilárdítsa pénzügyi helyzetét. Már most is láthatók a működés első 100 napjának eredményei, hiszen 2005 utolsó negyedévében már alacsonyabbak voltak az operatív működésből származó veszteségek, mint a megelőző negyedévben. A szolgáltatók pozitív várakozással tekintenek a tervezett termékekre, amelyek között számos 3G- és multimédiás készülék található. Mindezt jól mutatja, hogy már több vezető készülékre érkeztek előjegyzések a kulcsfontosságú piacokon. A kedden bemutatott új, BenQ-Siemens márka jól kifejezi a vállalat agresszív üzleti stratégiáját, amely a versenyképesség és a folyamatosan megújuló, jövőbe mutató termékkínálat pillérein nyugszik.