Megállhat az idén az LCD televíziók árcsökkenése?
MTI Sajtóadatbank, 2006. január 20. 11:06
Amerikai becslések szerint az idén, a második félévben megáll a folyadékkristályos televíziók és monitorok(LCD-k) árcsökkenése, mert a kereslet növekedése irántuk könnyít az árakra ható nyomáson - véli az amerikai DisplaySearch kutatóintézet.
Az ágazatban termelési többletkapacitások alakultak ki a múlt év első felében, s eközben az ilyen berendezések eladása is gyengült, ezen tényezők együttesen az LCD-k árának csökkenését idézte elő. Ám már a múlt év második felében megélénkült a kereslet, elsősorban annak köszönhetően, hogy a régi PC-ket sok felhasználó folyadékkristályos képernyőjű hordozható gépekkel cserélte fel.
A folyamat az idén folytatódik és az LCD televíziók eladása lendületet vehet, az eladások elérheti a 42 millió darabot, ami több mint 50 százalékos növekedés, míg a számítógépi display-k eladása 17 százalékkal 210 millió darab fölé nő.
Ennek ellenére a nagy LCD képernyő-gyártók, a Samsung, az LG.Philips és az Optronics nem ilyen derűlátók: a Samsung szerint például a kereslet növekedése mellett akár 10-15 százalékkal is csökkenhetnek az árak 2006-ban.