Ingyenes a kereskedés az eBay kínai oldalán
Kiss Ádám Zoltán, 2006. január 22. 20:30
Az eBay a helyi konkurencia hatására többi oldala üzletpolitikájával teljesen ellenkezően ingyenessé tette a kereskedést, nagy meglepetést okozva ezzel az elemzők körében.
A meglepetés egyik legfőbb oka maga az eBay, hiszen az online aukciós ház 2005 október 19-én egy ilyen modellt firtató felvetésre válaszolva kijelentette, hogy "az ingyenesség nem üzleti modell". Nos, úgy tűnik, az idő álláspontja megváltoztatására késztette a piacvezető vállalatot.
A lépés hátterében a helyi konkurencia, köztük is legfőképpen a Taobao áll. A felmérések szerint 2005 első nyolc hónapjában a forgalom 57,1 százalékát bonyolították le a Taobao oldalain, míg az eBay Kína csupán 34,2 százalékot tudott kihasítani az ez idő alatt keletkezett 1,1 milliárd dollárra rúgó forgalomból. A Taobao ma is indulásakor kialakított modelljét követi, ingyenes. Az eBay tehát hosszas ellenállás után a hatalmas és egyre növekvő piacra való tekintettel kénytelen volt feladni dacos hozzáállását, ám hasonló lépésre sem az amerikai, sem az európai felhasználók nem számíthatnak, Bill Cobb elnök éppen ma értesítette a felhasználókat néhány díj kismértékű mérsékléséről, valamit a fix árú és aukciós üzletek végső ára után fizetendő jutalék 2,75 százalékról 3 százalékra történő emeléséről.