A Brandchannel.com nevű online magazin felmérése szerint tavaly az emberek életére legnagyobb hatással bíró három márka sorrendben a Google, az Apple és a Skype voltak.
Az
internetes újság minden évben elkészíti ezt a közvélemény-kutatást, amelynek során marketingszakembereket és egyszerű diákokat egyaránt megkérdeznek. Az eredmények egyébként sokszor viszonylag ellentmondásosak; 2004-ben például az arab nyelvű Al-Dzsazíra hírtelevízió végzett az ötödik helyen. Most viszont a kérdéseket az eddigieknél általában konkrétabban tették föl, például: "Melyik márka volt a legnagyobb hatással az életünkre 2005-ben?", így a válaszok is remélhetőleg pontosabbra sikerültek. A tavalyi dobogósok között három technológiai, ezen belül két internetes cég szerepel, míg középen az egy évvel korábbi első Apple foglal helyet. Az eredményben persze nyilvánvalóan szerepet játszik az, hogy egy online magazin felméréséről van szó, mégis figyelemreméltó, hogy a 2004-ben még csak nem is szereplő Skype VoIP internetes telefoncég egyből a harmadik helyen debütált. A Google egyébként egyszer már volt első, 2003-ban.
A mérés negyedik helyezettje a kávézóláncáról ismert amerikai Starbuck’s, az ötödik pedig a svéd Ikea lett. Az eredménynél nem veszik figyelembe a márkák valós piaci értékét, amely többnyire a Coca-Colát teszi az első helyre, és az sem szerepelt a kérdések között, hogy az adott márka hatása pozitív-e, vagy inkább negatív.