A Siemens Communications az internet alapú IP-telefónia vezető szállítójaként jelentős növekedést szeretne elérni az idén a kis- és közepes vállalatok magyarországi piacán - mondta Csordás Tamás, a Siemens Communications Enterprise Networks üzletágvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
A Siemens a tervek szerint az idén a kis- és közepes vállalatok piacán az IP-telefónia eladásából 500 millió és 1 milliárd forint közötti árbevételre tesz szert, míg a nagyvállalati piacon 3-5 milliárd forint bevételt szeretne elérni.
Csordás Tamás elmondta: a nagyvállalati piacon 2006-ban az átlagosnál nagyobb, 20-30 százalékos növekedést terveznek.
A kis- és közepes vállalatok piacáról elmondta: ezen a területen valószínűleg nagyobb lesz a növekedés, igaz, itt jóval alacsonyabb a bázis is. Hozzátette: ez a piac még csak most kezd el fejlődni, s az e köre tartozó cégek 10 százaléka sem használ ilyen kommunikációs megoldást.
A Siemens Communications 2004-ben 17,7 milliárd euró bevételt ért el, ezen belül az vállalati ágazaté mintegy 4 milliárd euró volt.
A Siemens hálózatüzletágának több partnere és ügyfele is van Magyarországon, így például a Mol, az SAP, az Allianz és Generali biztosító, valamint a Praktiker, illetve a Mercedes Benz.
Az eseményen bemutatták a kis- és közepes vállatoknak, illetve a nagyobbak vidéki telephelyei számára, legfeljebb 30 felhasználónak kifejlesztett
IP-telefon megoldást.