Hírlevélküldés professzionálisan - II. rész

forrás Prim Online, 2006. január 30. 14:40
Cikkünkben rávilágítunk azokra az alapvető szabályokra, melyek betartásával hosszú távon megtarthatja olvasóit, elnyerheti bizalmukat és érdeklődésüket az Ön által nyújtott információk iránt.

Minden alkalommal emlékeztesse olvasóit arra, hogy ki is Ön és hogy miért ír nekik!

"Kedves [keresztnev],
köszönjük, hogy a BNV-n meglátogatta standunkat, és kenyérsütő gépünkkel kapcsolatban további információt kért tőlünk! Levelünkben szeretnénk Önt tájékoztatni..."


MarketingSzoftverek megoldás:


A MailMaster rendszerben bármilyen, a feliratkozóhoz tartozó adatot megjeleníthet a küldött levélben. Ha pl. szerepel egy olyan mező adatbázisában, hogy macskaja_neve, akkor ezt szögletes zárójelbe téve - így: [macskaja_neve] - elhelyezve a levél szövegében a rendszer levélküldéskor le fogja cserélni a mező tartalmára.

Pl. az Ön által alkészített mondat így néz ki:
"Reméljük [macskaja_neve] nevű cicájának is tetszeni fog az Ön által megrendelt macskaalom!"

A címzett pedig így kapja meg: "Reméljük Cirmi nevű cicájának is tetszeni fog az Ön által megrendelt macskaalom!

Ha valamelyik partnerének az oldalán iratkoztak fel olvasói, feltétlenül emlékeztesse őket erre is. Ehhez mindössze arra van szükség, hogy e-mail listájába felvegye a [partneroldal] mezőt, és a partneroldalon elhelyezett feliratkozó formba pedig az [input type="hidden" name="partneroldal" value="www.akarmi.hu"] kódrészt.

Tegye felismerhetővé az Öntől érkező leveleket!

Minden erőfeszítése kárba veszhet, ha egy rosszul megválasztott küldő név vagy tárgy mező miatt levele azonnal a törölt levelek mappába kerül. Mit tehet ennek az elkerülésére?


MarketingSzoftverek megoldás:

A MailMaster rendszerben lehetősége van az elkészített levelet a Tesztküldés funkció használatával elküldeni akár a végleges listára, akár egy külön erre a célra létrehozott tesztlistára. Praktikus megoldás, ha a tesztlistába felveszi asztali gépének e-mail címét, valamilyen ingyenes e-mail fiók címét és esetleg pl. egy palmtopon, Lotus Notes-on vagy Microsoft Exchange-en olvasott e-mail címet is, hogy a tesztküldés alkalmával azt is meg tudja nézni, hogy különböző környezetekben hogy néz ki a levele.
A Tesztküldés funkció működése: egy küldés alkalmával bármekkora listára csak az első húsz címzettnek küldi el a levelet, és egy nap maximum 100 levél küldhető el vele. Ez azt jelenti, hogy ha tesztlistáján 5 e-mail cím szerepel, akkor naponta 20 alkalommal tudja futtatni a Tesztküldést. Tegye személyessé a tárgy mezőt, ha ez összeegyeztethető levele hangvételével. Ha azt írja, hogy "Visszaigazolás Kovács Péter hírlevél jelentkezésére", az mindenképpen jobb, mint hogy "Visszaigazolás".

Mindig tegye lehetővé az adatmódosítást, és a leiratkozást!


Legyen könnyen elérhető!


Legyen megbízható és kiszámítható technikai szempontból is!


Mielőtt levelét elküldi a listára, alaposan ellenőrizze azt minden szempontból! Küldjön tesztlevelet saját magának kollégáinak, és minden alkalommal küldjön tesztlevelet valakinek, akinek még új az Ön mondanivalója! Az ilyen ember ugyanis "friss szemmel" fog ránézni levelére, és olyan dolgokat is meglát, amit Ön és kollégái - saját munkájukhoz való érzelmi kötődésük miatt - nem biztos, hogy észre fognak venni.

A következőkre figyeljenek oda az ellenőrzésnél:


Mindig tartsa szem előtt az adatvédelmi szempontokat!


Végezetül pár fontos gondolat: Soha nem éri meg ezeket az alapelveket figyelmen kívül hagyni pusztán azért, hogy pár nappal hamarabb elküldésre kerüljön egy hírlevél! Ha másképp végzi e-mail marketing tevékenységét, mint ahogy itt leírtuk, legyen az egy tudatos döntés eredménye, de soha ne legyen a sietségé vagy a lustaságé. Egyszerűen megéri professzionálisan csinálni! Megéri hosszútávon, de megéri már közép- és rövidtávon is! Az e-mail marketing az a terület, ahol a legkisebb erőforrás-ráfordítással lehet ugyanolyan profi, mint a legnagyobbak! És ha ezt komolyan veszi, akkor hamarosan Ön is a legnagyobbak közé tartozhat!

A fenti technikák alkalmazása néha bonyolultnak tűnhet, azonban a MarketingSzoftverek rendszer úgy lett kialakítva, hogy ezek mégis könnyedén megvalósíthatóak legyenek vele.

Amennyiben további információra van szüksége a fentiekkel kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk kérdéseit!

A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu oldalon.