IP-telefónia: Rohály dicséri az Avayát
Kovács Attila, 2006. február 2. 19:49
Sikert mutatnak az amerikai Avaya most közzétett 2006 első pénzügyi negyedévi (Q1Y06) eredményei (az amerikai pénzügyi év szeptembertől szeptemberig tart). Az üzleti kommunikációban tevékeny cégóriás forgalma az előző év azonos időszakához képest 8,8 százalékkal nőtt, nyeresége a tavalyi 33 millió dollárról 71 millió dollárra emelkedett.
Az Avaya forgalma a tavalyi év azonos időszakában 1,148 milliárd dollár volt, ez az idén 1,249 milliárdot tett ki,.A nyereség részvényenként hét centről 15 centre emelkedett - tájékoztatott a globális eredményekről Rohály Gábor, a cég hazai leányvállalatának vezetője.
Bontásban a globális kommunikációs rendszerek forgalma 11,7 százalékkal nőtt, a globális szolgáltatások forgalma pedig 5,8 százalékkal növekedett. A működési árbevétel 107 millió dollár, a működési cash flow bevétel 106 millió dollár, a negyedév végi cash flow pedig összesen 726 millió dollár lett.
Rohály a számok háttereként elmondta: a negyedév folyamán az Avaya világszinten leszállította a nyolcmilliomodik IP-vonalat, a szállítások 16 százalékkal nőttek az előző negyedévhez képest, míg az Egyesült Államokban az IP-telefon piacon 22 százalékos részesedést ért el. Az év folyamán - prognosztizálta a cégvezető - az Avaya mérete, technológiai fölénye, és portfoliójának sokrétűsége továbbra is biztosítja, hogy az IP-telefónia piac elsőszámú haszonélvezője legyen.
Az előző negyedév sikerére jellemző, hogy az InfoTech az Avayát tartja az USA vezető távközlési társaságának, mivel a cég a kezében tartja mind az amerikai üzleti telefónia-piac, mind az amerikai IP-telefónia 21 százalékát. Sorozatban már ez a negyedik negyedév, amikor a Dell ‘Oro Group az Avayát globálisan is piacvezetőnek találta az üzleti telefóniában, hiszen 19 százalékos globális pozíciójával több, mint 2 százalékkal előzte meg legközelebbi vetélytársát.
A Synergy Research a globális piacvezetői elismerést folytatólagosan már a nyolcadik negyedéve ítéli a cégnek. A Miercom, a világ egyik vezető hálózati tanácsadó és terméktesztelő cége legutóbb a valaha megállapított legmagasabb pontszámmal jutalmazta az Avayát. A társaság "high-end IP PBX megoldásaiért már az egymás utáni második évben kapta meg a Communications Revue magazintól a “Legjobb Teszteredmények" díját.