Az iPod-dal együtt a kiegészítők piaca is virágzik
Milkovits Gábor, 2006. február 5. 09:11
Az NPD Group piackutató legfrissebb adatai szerint tavaly mintegy
egymilliárd dollárt költöttek világszerte iPod-kiegészítőkre, ami azt
jelenti, hogy a piac forgalma eléri az eladott lejátszók összértékének
az egyharmadát.
Ami a forgalmazott mennyiséget illeti, átlagban minden eladott készülékre egy vagy két kiegészítő is jut. A hordozható zenelejátszók piacának 75%-át uraló iPod több cég számára hatalmas lehetőségeket teremtett: a Kensington forgalmának például több mint 20%-át teszik ki az iPod-kiegészítők. A divatos termékek között a legkülönfélébb eszközök találhatók, az otthoni használatot és a különféle rendszerekre történő csatlakozást megkönnyítő „dokkoktól” a hangszórókon és komplett hifi-rendszereken át a töltőkig, illetve olyan extrém dolgokig, mint amilyen az iPod-tartó övcsat, a Levi’s farmerek külön iPod zsebe és bevarrt joystick-je, vagy éppen az iPod-babakocsi, –masszázs-szék, stb.. Egy ideje már a vásárlók jelentős része által a készülékről hiányolt külső FM rádió tuner is kapható az iPodokhoz.
A hatalmas sikert látva maga az Apple is szeretne részesülni a saját maga által teremtett virágzó piac előnyeiből, így a közeljövőben több saját gyártású kiegészítőt hoznak majd forgalomba, ellátva a „Made for iPod” („iPod-hoz készült”) címkével.