Saját zeneletöltő szolgáltatást indít az Amazon
Milkovits Gábor, 2006. február 16. 22:31
A Reuters értesülései szerint az Amazon, a legnagyobb online kiskereskedelmi cég tárgyalásokat folytat négy nagy lemezkiadóval saját internetes zeneletöltő szolgáltatás beindításáról.
Az Amazon a Universal Music, a Sony BMG, a Warner Music és az EMI zenéit kínálná letöltésre tömörített digitális formában, és az Apple iPod-iTunes kombinációjának sikerén felbuzdulva saját márkajelzésű mp3 lejátszókat is forgalmazna a szolgáltatáshoz. Ez utóbbival kapcsolatban a társaság állítólag a Samsunggal törekszik megegyezésre, ám az Amazon részéről egyelőre egyik értesülést sem erősítették meg.
Az Amazon nyilvánvalóan 55 milliós globális vásárlóbázisát szeretné megcélozni, amely mellett az iTunes 600 ezer körüli előfizetői köre gyakorlatilag eltörpül. Persze egyáltalán nem biztos, hogy minden online vásárló szeretne pénzért mp3 zenékhez jutni, ráadásul egyes szakértők szerint a megoldás veszélyeztetné az internetes forgalmazó tekintélyes CD-eladásait, csakúgy, mint a lemezkiadók érvelése szerint az interneten elérhető mp3 zenék az általános zenekereskedelmet. Más szakemberek szerint viszont az emberek jelentős része továbbra is megvásárolja a neki igazán tetsző CD lemezeket az üzletekben (legalábbis a gazdagabb országokban), ha pedig mégsem, akkor lemásolja őket, az mp3 viszont nem versenytársa a hivatalosan forgalmazott CD-knek.