15 milliárd dolláros PC-eladások Kínában

Milkovits Gábor, 2006. február 20. 22:17
A CCID Consulting piackutató adatai szerint tavaly 15 milliárd dollár értékben forgalmaztak számítógépeket Kínában, ugyanakkor az egy PC-re eső profit jelentősen csökkenőben van a piacon.
A PC-forgalmazó cégek nyeresége folyamatosan csökken: tavaly például az asztali PC-k esetében a profitráta mindössze 5% volt. Ezt tükrözik az összesített adatok is: a teljes számítógépes piac átlagosan 14,5%-kal bővül majd 2010-ig, ami 27 milliárd eladott PC-t jelent az elkövetkező négy évben, a bevételek azonban csak 11%-kal fognak gyarapodni. A legerősebb keresletnövekedés a kis és közepes vállalkozások részéről jelentkezik, míg a PC-k közül leginkább a noteszgépek területe bővül látványosan, a tavalyi utolsó negyedévben például eladott darabszám alapján több mint 40%-kal.

2005-ben a hazai Lenovo részesedése valamivel több, mint a piac harmadát tette ki, míg a második a Dell volt 14, a harmadik pedig a HP 11 százalékkal. A Lenovo kivételével azonban a kínai gyártók nem értek el átütő sikert, és a piac mintegy felét külföldi cégek tartják a kezükben.