Azt mindenesetre bizton állíthatjuk, hogy a főmágus, Larry Ellison az elektronikus kereskedelem fölött mond csiribí-csiribát. Igaz, nemcsak ő, hanem szinte minden "keynote speaker". Ann Livermore, a Hewlett-Packard nagyvállalati megoldásokon dolgozó divíziójának elnöke például az "e" betűs korszak új szolgáltatásait s így természetesen az "e-businesst" veszi górcső alá. Craig Berett, az Intel első embere az elektronikus érrendszerrel rendelkező vállalat előnyeit taglalja, míg Scott McNealy, a Sun elnök-vezérigazgatója (aki mellesleg a Comdexen is előad) azt ecseteli, hogy a mostanság egyre többször emlegetett alkalmazásszolgáltatás (ASP) miképp segíti a hálózati gazdaság megvalósulását.
"It's a .comspriacy" - mondja Mark Jarvis, az Oracle marketingalelnöke mindarra, ami mostanság az IT-iparban történik. Itt, Amerikában már minden az internet körül forog. A jelentős gazdasági magazinok címlapsztorijai között szinte mindig van olyan, amely az internethez kapcsolódik, a CNN hírcsatorna reklámblokkjaiban pedig egyre több és több az olyan reklám, amely website-okra - például a ValueAmerika online bevásárlóközpontjába - csalogatja a tévénézőket.
Ebben a veszett körforgásban a cégek egyre inkább úgy érzik, hogy jobb egymásba kapaszkodni. Valószínűleg így látta ezt az Oracle is, hiszen a Compaqkal közösen új, NonStop névre keresztelt e-business szolgáltatást harangoztak be az OpenWorld idején.
A jövőt persze lehet formálni, de meghatározni már annál nehezebb. A két évvel ezelőtti, ugyancsak Los Angelesben megrendezett Oracle OpenWorldön például még minden tett és cselekedet az NC mielőbbi elterjesztése érdekében történt, idén azonban a résztvevők kommunikációs igényeit kiszolgáló mintegy 100 munkahelyen egytől egyig PC-t helyeztek üzembe.