"A siker mögött számos tényező húzódik meg" kommentálta a hírt Scharek Viktor, a Compaq kereskedelmi igazgatója. "Minden bizonnyal a megfelelő időben hoztuk meg a megfelelő döntést, akkor, amikor a piac bár erre csak halvány utaló jelek voltak felkészült az elektronikus kereskedelem komolyan vételére. Szerencsésnek bizonyult a viszonteladók bevonása is, hiszen a magyar felhasználók igénylik a személyes szakértelmet, a támogatást, melyet a Compaq kiterjedt partnerköre nyújt." Az induló termékválasztást is díjazta a piac, a folyamatosan bővülő kínálat pedig együtt alakul az igényekkel. A jelenleg futó harmadik fázisban már más gyártók termékei (például Xerox- és Lexmark-nyomtatók, Microsoft-szoftverek stb.) is megtalálhatók, és az igazi újdonság a lízing lehetősége, ami tovább könnyíti a kis és közepes vállalatok korszerű eszközhöz jutását.
Több hazai elemző és tanácsadó cég igyekszik felbecsülni a magyar elektronikus kereskedelmi piacot. Van, aki a teljes idei forgalmat 100 millió forint alattira taksálja, és vannak, akik eleve kettéválasztva a business to customer és a business to business szegmenst, az előbbinél látnak hasonló nagyságrendet, míg az utóbbi esetében már idénre milliárdos forgalomról adnak jelentést. Az eltérő számok mögött az is meghúzódhat, hogy a "depo" típusú gyűjtőhelyek nem teljesen ugyanazt jelentik, mint amikor egy cég közvetlenül kereskedik az interneten keresztül. Az utóbbinál a megrendeléstől az átvételig az eladó és a vevő végig a weben keresztül tartja a kapcsolatot, míg az előbbi típus csak a megrendeléseket gyűjti össze, s közvetíti a kiválasztott eladóknak, amelyek az esetek többségében már a hagyományos kapcsolattartási formákban értékesítik az árut. Mindenesetre az bizonyos, hogy a Compaq Depo százmilliós forgalma nem fér bele mondjuk a Carnation Consulting idénre jósolt 84 milliós összforgalmába, azaz a piackutató cég vagy ilyen forgalomnövekedéssel nem kalkulált, vagy az ilyen típusú online áruházakat nem vette számításba.