Árverseny helyett minőségi versenyt hirdet az Intel
Milkovits Gábor, 2006. március 12. 08:37
Jürgen Thiel, az Intel európai kereskedelmi igazgatója a CeBIT-en a
Reutersnek úgy nyilatkozott, hogy a cég olcsó processzorok forgalmazása
helyett jobb minőségű termékek megjelentetésével igyekszik megerősíteni
piaci pozícióját.
A sokáig csak az Intel újításait követő, és olcsóbb modelleket kínáló Advanced Micro Devices az utóbbi időben számos területen magához vette a kezdeményezést a CPU-k terén. Ezek közül talán a legfontosabb, hogy ők kezdtek el először kétmagos lapkákat forgalmazni, és ezek az Opteron modellek sokáig versenytárs nélkül lévén, komoly sikereket értek el az x86-os szerverpiacon. Ennek folyományaként az AMD-nek sikerült valamelyest lecsípni a piac túlnyomó részét uraló Intel részesedéséből, ami más tényezők mellett szintén negatívan befolyásolta a vezető csipgyártó eladásait és üzleti eredményét. A cég részéről beismerték, hogy hatalmas nyomás nehezedik rájuk a konkurencia oldaláról, ugyanakkor a harmadik negyedévben kikerülő új, nagyobb teljesítményű CPU-któl a negatív folyamat megfordítását várják.
A nehézségek ellenére az Intel még így is négyszer annyi asztali, és kilencszer több hordozható számítógépbe való processzort forgalmaz, mint fő riválisa.