Nem hoz HDTV-áttörést a németországi futball-világbajnokság
Kiss Ádám Zoltán, 2006. március 16. 22:27
A világbajnokságok mindig jelentős televízióértékesítéssel járnak együtt, így logikus marketinglépésnek tűnt a HDTV európai elterjesztése érdekében kihasználni az eseményt, ám a remények hétről hétre halványulnak.
A készülékvásárlásaikat halogató tv-nézők jellemzően ilyen jelentősebb alkalommal szánják el magukat a nagyobb beruházásokra. Így logikus lépés lett volna az USA-ban már gőzerővel működő HDTV megoldások tömeges bemutatkozására kihasználni az eseményt. Az elemzők szerint azonban késésben van a marketingkampányok és a szállítások ütemezése. A gyakorlatban vélhetően mindössze körülbelül 100 ezer európai háztartásban fogják a jelentősen jobb felbontású rendszereken nézni a futball-világbajnokságot. Ettől függetlenül a HDTV előretörése nem lehet kérdéses, hiszen minden mellette szól, felbontása, a modern készülékek kisebb helyigénye, és mindez első látásra meggyőzi a felhasználókat. Az előrejelzések szerint 2010-re 50 millió HDTV vételre képes készülék lesz az európai országokban, és 11 millió háztartásban valóban magasabb felbontású adást veszik majd. Ez nagyjából annak a szintnek felel meg, ahol az USA 2005 végén tartott.