Morált növelő komputeres játék
Genda Csongor Zoltán, 2006. március 21. 20:42
A kínai népköztársaság a "Tanulj Lei Feng-től" nevű internetes játékkal
akarja emelni a fiatal generáció morálját, amelyben nem a
megsemmisített ellenfelek számítanak, hanem a jó cselekedetek és a
segítőkészség.
Az egészséges nevelés szellemében a kormány egy nemzeti hősnek kikiáltott, a hatvanas években a kommunisták oldalán harcoló katonát választott az online game főszereplőjének, aki önzetlen odaadást és lojalitást tanúsított hazája iránt.
Akárcsak más játékokban, itt is különböző pályákon kell túljutniuk, és számtalan nemes feladat elvégzését kell teljesíteniük a fiataloknak, hogy végül kiérdemelhessék a Mao-val való találkozást. A játékosoknak tehát nem gyilkolniuk kell, hanem olyan tettek várnak rájuk, mint például az önkéntes munka vállalása, illetve a kincsek begyűjtése. Itt azonban a kincset nem a szó hagyományos értelmében kell vennünk, hanem jelen esetben a nagy eszmei értéket képviselő Mao-művekről van szó.
Természetesen némi izgalmat is átélhetnek a fiatalok, midőn meg kell küzdeniük a kommunista rendszer ellen áskálódó titkos ügynökökkel. A Shanghay Daily lap hírül adta, hogy "a játék roppant népszerű az iskolások körében", és az ország legnagyobb játékfejlesztő cége, a Shanda Interactive Entertainment máris tervbe vette a hasonló hazafias szellemiségű játékok tucatjainak az elkészítését, amelyben a főszereplőket az arra érdemes, történelemből ismert nemzeti hősökről mintázzák majd meg.