eCall – intelligens segélyhívó rendszer a biztonságosabb közlekedésért
forrás Prim Online, 2006. március 23. 16:44
A mai napon Budapesten, több mint 60 fő részvételével, 10 EU tagállam,
valamint ipari és a szabványosítási szervezetek részvételével került
megrendezésre az eCall szakértői ülése. Az Európai Bizottság
Információs Társadalom Főigazgatósága az új tagállamok
régióközpontjának tekinti Magyarországot, ezért kérte fel az
Informatikai és Hírközlési Minisztériumot az ülés megrendezésére, mely
lehetőséget ad arra, hogy az Európai Unió új tagállamai tanulhassanak
az eCall bevezetésében élenjáró országok tapasztalataiból és
megvitathassák a felmerült problémákat.
Az eCall rendszer annak az eSafety kezdeményezésnek a része, melynek célkitűzése a járművek biztonságosságának és intelligenciájának fokozása az információs és kommunikációs technológiák felhasználásával. Az eCall egy harmonizált, pán-európai segélyhívó rendszer, melynek megvalósulásával a járművekbe épített eCall eszköz egy baleset esetén segélyhívást intéz a legközelebbi segélyhívó központ felé. Az eCall hívás kezdeményezhető manuálisan, de egy súlyos baleset esetében a jármű automatikusan küldi a vészjelzést. Az eCall a baleset helyére vonatkozó pontos információt a legközelebbi segélyhívó központnak küldi, amivel – életekben is mérhető mértékben – csökken majd a mentőcsapatok helyszínre érkezésének ideje.
Az eCall kezdeményezés célja, hogy az eCall-t az Unióban minden járműben alkalmazzák, és az egységes segélyhívó rendszer Európa-szerte működjön A több, mint 100 millió személy számára biztosítandó összeurópai szolgáltatás a tervek szerint 2009. évben kezdené meg működését.