Magyarország a harmadik helyen a kelet-európai mobilköltésben

MTI Sajtóadatbank, 2006. március 29. 09:13
Lengyelországban költöttek az ügyfelek legtöbbet mobiltelefonálásra tavaly, a második helyen Csehország, a harmadikon Magyarország állt - derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató cég adataiból. A három ország együttesen az összes költés 58,6 százalékát adta a kelet-közép-európai térségben.
Az egy előfizetőre jutó átlagbevételt (ARPU) tekintve más a sorrend: itt Lettország vezetett tavaly, 25 százalékkal többet költöttek, mint a második helyen magyarok, és egyharmaddal többet, mint a harmadik helyen álló észtek. Bulgáriában, Lengyelországban és Romániában arányosan a legkevesebbet költötték a mobilozók. Az IDC szerint az ARPU csökkenőben van, mivel a térségben emelkedik az alacsony jövedelmű mobil ügyfelek száma.

Az IDC-felmérés szerint tavaly 13,5 százalékkal 12,6 milliárd euróra nőttek a mobil telefonálásra fordított kiadások a régióban vizsgált 11 országban, az idén 9,5 százalékos növekedés várható.

Az előfizetések 15,7 százalékkal nőttek, s ezzel a mobilpenetráció elérte a 78 százalékot, Csehországban, Észtországban, Litvániában és Szlovéniában meghaladta a 100 százalékot.

A legtöbb előfizetés Lengyelországban volt tavaly, több mint kétszer annyi, mint a második helyen álló Romániában, a harmadik helyen Csehország állt. A három ország együttesen az előfizetések 61 százalékát adta.

Az egy előfizetőre jutó átlagbevételt (ARPU) tekintve más a sorrend: itt Lettország vezetett tavaly, 25 százalékkal.