Vállalati üzleti intelligencia stratégia támogatása SAS kompetenciaközponttal
forrás Prim Online, 2006. április 1. 10:36
A BI sikeres alkalmazása túlmutat a technológián, világítottak rá a SAS szakemberei egy webes előadáson. A vállalatok innovatívabb működését átfogó, stratégiai megközelítés segíti, amely lefedi az embereket, a folyamatokat, és a szervezeti kultúrát.
A SAS BI (üzleti intelligencia) kompetenciaközpont lényegében egy több funkcionális területet felölelő formális szervezet, melynek tagjai az adott vállalat gazdasági és IT szakértőinek sorából kerülnek ki. A kompetenciaközpont célja, hogy elősegítse az üzleti intelligencia vállalaton belüli alkalmazását, s ezáltal támogassa a cég üzleti stratégiáját.
A BI kompetenciaközpont létrehozásával az egész szervezet hatékonysága növelhető: a megtisztított és megbízható adatokhoz a szervezet bármely szintjén azonnal hozzáférnek a felhasználók, ezáltal az üzleti intelligencia megoldások fokozottabb alkalmazásával gyorsabb és megalapozottabb döntések születhetnek, pontosabban meghatározható a BI értéke a vállalat számára, valamint optimalizálhatók a személyzeti és üzemeltetési költségek. A kompetenciaközpont létrehozása a tapasztalatok és a tudás megosztásával az innovációt is ösztönzi.
A SAS abban különbözik a hagyományos BI vendoroktól, hogy technológiát és szakértelmet biztosít a korszerű elemzés/analitika, az információkezelés és a szakterületi megoldások terén. A SAS Beyond BI jelszavának értelmében az üzleti intelligencia alkalmazásokon túlmutató, gyors, egyszerű és teljes körű platformot kínál, mely az átfogó IT-stratégia részét képezi. A SAS platform integrált megoldásainak köszönhetően nem csupán a múlt adatait elemezhetjük, hanem nyomon követhetjük az aktuális eseményeket, illetve előre jelezhetjük a jövőbeli üzletmenetet, amely a megalapozott döntéshozatal egyik alappillére.
A BI-kompetenciaközpontok létrehozása várhatóan az üzleti intelligencia valódi értékének felismeréséhez és szélesebb körű elterjedéséhez vezet majd.