Samsung - az idén 18 milliárd forint feletti bevétel a mobilüzletágból
MTI Sajtóadatbank, 2006. április 3. 09:28
A Samsung Electronics Magyar Rt. telekommunikációs üzletága az idén
több mint 500 ezer mobilkészüléket ad el a tervek szerint a magyar
piacon, s így 18 milliárd forint feletti árbevételt ér el - mondta
Kunos Balázs, az üzletág értékesítési vezetője az MTI-nek.
A Samsung tavaly a magyar piacon 450 ezer készüléket adott el 15 milliárd forint értékben. A darabszám 50 százalékkal, az árbevétel 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az idén darabszámban legkevesebb 20 százalékos, árbevételben pedig 20-25 százalékos növekedést tervez a vállalat.
A társaság 2006 első negyedévében 120 ezer készüléket adott el, mintegy 3,5 milliárd forint értékben. A darabszám 60 százalékkal, az árbevétel 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg a társaság piaci részesedése 20 százalék fölé nőtt, s ezzel megszerezte a második helyet.
Piaci információk szerint a piacvezető Nokia az első negyedévben maximum 150 ezer készüléket adott el Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi 180 ezerrel.
Kunos Balázs elmondta: a verseny nagyon nagy a készülékpiacon, különösen az alsó kategóriás, 25-30 ezer forintba kerülő kamerás mobilok esetében. Hozzátette: az alsó kategóriában is egyre kevésbé keresik a kamera nélküli mobilokat, mivel néhány ezer forinttal drágábban már fényképezőgépes készülék kapható.
A Samsung a magyar piacon eladásainak 95 százalékát az operátorokon keresztül, elsősorban a Pannonon és a T-Mobile-on keresztül bonyolítja le.
Az értékesítési vezető közölte: általános tendencia, hogy miközben több készülék fogy, csökken az átlagár. A Samsung például 100 dollár átlagár alatti, 70 dolláros alsó kategóriás készülékekkel is megjelent a piacon, jóllehet itt nagyon nagy konkurencia.
Kunos Balázs úgy vélte, hogy az erős január, illetve a gyengébb február és március után újra erőre kap a magyar piac, s a nagy volumenbeli eladásaikat követően az év hátralévő részében az árbevételük is folyamatosan nő majd a bázishoz képest. Aláhúzta: várakozását a rendelésállomány alakulása is alátámasztja.
A Samsung az év végére azt a célt is kitűzte maga elé, hogy mobilpiacon elérje a 25-27 százalékos részesedést. A magyar piacon 2006-ban mintegy 2,5 millió új készüléket adnak el.