Synergon: teljes körű vállalatirányítási rendszer a győri Glovita Kesztyű Rt-nek
forrás Prim Online, 2006. április 5. 13:44
A Synergon Informatika Rt. helyezte üzembe a mySAP All-in-One
vállalatirányítási rendszert a győri Glovita Kesztyű Rt-nél. A rendszer
testreszabásán kívül a kiépítéshez szükséges hardverek szállítását, a
szükséges rendszerintegrációs munkákat is a Synergon végezte. A
megbízás összege ötvenkétmillió forint.
A 2004 júniusában kiírt közbeszerzési pályázat nyerteseként a Synergon Informatika Rt. és alvállalkozója a NEXON vezették be az mySAP All-in-One vállalatirányítási rendszert a győri Glovita Kesztyű Rt-nél. A rendszer teljes bevezetésén túl a Synergon szállította a szükséges hardvereket és végezte a teljes rendszerintegrációs munkát. A megkötött szerződés tanácsadásra, projektvezetésre, oktatásra és támogatásra is kiterjed. A NEXON a Synergon alvállalkozójaként saját fejlesztésű Bér, valamint Time (beléptető) moduljait szállította, amelyekhez a szükséges interfészeket a Synergon fejlesztette.
A közbeszerzési pályázat eredményhirdetését követően a Glovita Rt. a Synergon támogatásával GVOP 4.1.1-es pályázaton keresztül európai uniós támogatást igényelt és kapott a projekthez. Ennek odaítélésére 2005 nyarán került sor, így a bevezetés az utolsó negyedévben indulhatott.
A beruházást az indokolta, hogy azt megelőzően a Glovita egy hálózatba kötött személyi számítógépekre épülő, könyvelői, pénzügyi és termelésirányítási modulokból álló rendszert használt, amelynek elemei egymástól elkülönülten működtek a vállalatnál. A termelésirányítási rendszer ráadásul egyedi fejlesztésű volt, és mind körülményesebbé és költségesebbé vált technológiai frissítése, funkcionalitásának bővítése. A mySAP All-in-One rendszer biztosítja a termelésirányítás valamennyi elemének integrálhatóságát, az adatok konzisztenciáját és az üzleti folyamatok átláthatóságát a cég működésének egészére nézve.
A beruházás során a Synergon négy szervert, harminc munkaállomást és aktív hálózati eszközöket szállított és helyezett üzembe a Glovita Rt-nél, ahol a mySAP All-in-One pénzügy, számvitel, kontrolling, logisztika, termelésirányítás és emberierőforrás-gazdálkodás moduljai kerültek bevezetésre. A projekt 2006 márciusában az adatok feltöltésével lépett záró szakaszába.
A projekt során több egyedi fejlesztésre is szükség volt, figyelembe véve a textilipar sajátosságait. A Synergon szakembereinek alkalmassá kellett tenniük a teljes rendszert különböző méretek, színek, ezek kombinációinak megkülönböztetésére, valamint a vevői és sorozatgyártás közötti különbségek kezelésére.