Ericsson: 2006. első negyedéves pénzügyi jelentés
forrás Prim Online, 2006. április 23. 09:03
Az Ericsson továbbra is megbízható teljesítményről számol be: a nettó
árbevétel 39,2 (31,5) milliárd svéd korona volt a negyedévben; az üzemi
eredmény 7,0 (6,6) milliárd svéd korona volt, a Marconi nem tárgyi
eszközei amortizációjának 0,4 milliárd svéd koronás értéke nélkül; a
nettó eredmény 4,6 (4,6) milliárd svéd korona volt; a részvényenkénti
hozam 0,29 (0,29) svéd korona volt.
„Fokozatosan gyorsul a fejlődés üteme a mobil szélessáv irányában. Az új HSPA-technológia drámaian növeli a fogyasztói élményt az új multimédiás szolgáltatások esetében, mint például a mobil iroda, a zene, és a mobil televíziózás” – nyilatkozta Carl-Henric Svanberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója.
„Vezető szerepünk nyilvánvaló; négy kontinensen indítunk be HSPA-hálózatokat. Szintén vezető pozíciót alapoztunk meg a vezetékes és a mobil programozott kapcsolóberendezések (softswitch) terén. Ez az új, szoftveralapú kapcsolótechnológia jelentősen alacsonyabb előzetes beruházást igényel a szolgáltatók részéről, és fejlődési utat jelent a konvergált hálózatok felé. Árbevételünk növekedése folytatódik, ebben a negyedévben főleg a szolgáltatásoknak köszönhetően. Korán vezető helyet szereztünk a szolgáltatások terén, ennek köszönhető jelentős növekedési potenciállal rendelkezünk, pozíciónk erőteljes. A szolgáltatások minden területe növekszik, különösen a menedzselt szolgáltatásoké és a hosztolás. Ez annak a következménye, hogy a szolgáltatók az üzleti fejlődésre és a tulajdonlás összköltségére összpontosítanak. A Marconi megszerzésének stratégiai jelentőségű lépését ügyfeleink jól fogadták, mivel terveik a következő generációs IP-hálózatok konvergenciájára és az ebbe az irányba mutató fejlődésre irányulnak. A növekvő szélessávú és átviteli szegmensekben is jelentősen erősödött a pozíciónk. Az integráció folyamata megfelelően halad; az üzleti fejlődés a vártnál jobb. A növekvő megrendelésállomány és a szállítási elkötelezettségek védelme érdekében egyes műveletek végrehajtását elhalasztottuk. Ennek következtében a megcélzott költségmegtakarításokra az eredetileg tervezettnél kicsit később kerül sor.
Erős piaci pozíciónk és a technológiai szerepünk biztosítja számunkra a lehetőséget, hogy természetes módon növeljük tovább üzleti tevékenységünket. Az ilyen lehetőségek kihasználása gyakran bizonyos kezdeti beruházásokat igényel, ezért előfordulhat, hogy rövid távon kevés nyereséget hoznak, de hosszú távon természetesen egyértelmű értéket képviselnek” – mondotta Carl-Henric Svanberg.