Új tarifák az elektronikus aláírás szolgáltatóinak regisztrálására
MTI Sajtóadatbank, 2006. április 24. 11:02
Az elektronikus aláírással kapcsolatos hatósági regisztráció díjáról hozott új rendeletet az informatikai és hírközlési miniszter, az új tarifákat május 19-től kell alkalmazni.
A Magyar Közlönyben megjelentek szerint az elektronikus aláírással kapcsolatos szolgáltatások (elektronikus aláírás hitelesítés-szolgáltatás, időbélyegzés, aláírás-létrehozó eszközön az aláírás-létrehozó adat elhelyezése, továbbá elektronikus archiválás) csak bejelentés után végezhetők az elektronikus aláírásról szóló törvény szerint.
A bejelentést a szolgáltatás megkezdése előtt 30 nappal kell megtenni a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak. A hatósági nyilvántartás díjáról hozott most új rendeletet az informatikai és hírközlési miniszter, amely május 19-én lép hatályba.
Amennyiben a szolgáltató nem minősített szolgáltatóként kívánja ellátni feladatát, akkor szolgáltatásonként 300 ezer forint a regisztrálás díja (jelenleg ez 200 ezer forint). Aki minősített szolgáltatóként kíván működni, annak hitelesítési, időbélyegzési, illetve archiválási rendek nyilvántartása esetén - egyenként - 100 ezer forintot kell fizetnie (ez nem változott). A nyilvántartásból való törlés díja 75 ezer forint (ez még egy hónapig 50 ezer forint).
A díjat a regisztrációs kérelem benyújtásával egyidejűleg kell befizetni. Ha a kérelmet 10 napon belül visszavonja az ügyfél, úgy visszakapja a befizetés felét. Viszont ha a hatóság elutasítja a kérelmét, akkor nem kap vissza egy fillért sem.