Az eBolt igazi internetes áruház

, 1999. november 24. 14:36
Az eBolt (amelynek Prím Online Számítástechnikai Áruház elnevezésű kapujához közvetlen átjárást biztosít oldalunk is) a karácsonyi vásárra való tekintettel november 20-án megnyitotta szórakoztatóelektronikai áruházát is. A múlt szerdai sajtótájékoztatón Vajda Péter ügyvezető az alig öt-hat hónapos, kifejezetten elektronikus kereskedelemre szakosodott áruház imponáló forgalmi adatairól is beszámolt.
Az eBolt áruház június óta foglalkozik számítástechnikai eszközök online értékesítésével, és a sikeres bevezetés eredményeképpen mostanra Magyarország legnagyobb forgalmú közvetlen értékesítésű webhelyévé vált. (A közvetlen értékesítést azért kell hangsúlyozni, mert itt egy erre a célra szakosodott kereskedelmi egység a számlázástól a logisztikán keresztül a garanciáig mindenről önmaga gondoskodik, míg az interneten több olyan kereskedelmi szolgáltatás létezik, ahol a webhely csak közvetíti a megrendelést egy vagy több szakboltnak.)

Az eddig eltelt hat hónap tapasztalatai alapján elmondható, hogy az áruház forgalma exponenciálisan növekszik, és a vevők is elégedettek. Az eBolt internetes kérdőívét több mint 800-an töltötték ki, és 92%-uk meg volt elégedve a vásárlással. Míg a Carnation Consulting nemrégiben közreadott felmérése szerint Magyarországon az online üzletek az idén még csak havi 300 ezer forintnyi árut forgalmaznak, az eBoltnak a novemberi forgalom alapján már reális reménye van arra, hogy a decembert 5 millió felett zárja, 2000-re pedig havi tízmilliós átlagforgalmat tervez. A Carnation Consulting által 1999-re becsült, 84 milliós teljes hazai online áruházi forgalom közel negyedét teszi ki az eBolt annak ellenére, hogy az áruház az év közepén indult. Az időarányos adatokat figyelembe véve, az internetes áruházakban zajló teljes magyar forgalom közel felét az eBolt bonyolította önmagában. Hasonló eredményeket mutat az eBoltban egy vásárló által elköltött összeg, más virtuális boltok tapasztalataival összehasonlítva. Az eBoltban egy vásárló ugyanis ötször nagyobb összegben költ a Carnation-féle átlaghoz képest.

A most megnyíló szórakoztatóelektronikai üzletben külön említést érdemel a Sony márkabolt, amelyben a teljes Sony-kínálat megtalálható, így a részletes műszaki leírások és fotók nyújtotta információk mellett a minőséget maga a márkanév garantálja. A televíziótól a videón át a hifiberendezésig minden megtalálható itt, de azok sem csalódnak majd, akik pusztán a fényképezőgépükben szeretnének elemet cserélni - mindezt igen versenyképes árakon.

Ugyancsak viszonylag friss bővítésnek tekinthető a fotó- és optikai szaküzlet, amelyben márkás fényképezőgépek, távcsövek és kiegészítők vásárolhatók meg.

Az áruház bővítése mindezzel még nem ért véget, hiszen a főként kis- és középméretű cégek igényeire tervezett irodatechnikai szaküzlet is rövidesen megnyitja virtuális kapuit - egyáltalán nem virtuális termékkörrel.

Érdemes az áruházat gyakran felkeresni, mert mindennap más-más termék kapható akciós áron. Ezek a napi akciók azonban az internet nyújtotta lehetőségeket kihasználva valóban csupán 24 óráig érvényesek, így minden látogató találhat magának megfelelő terméket. Emellett természetesen más akciók is ösztönzik majd a vásárlást, így például az eBoltban is kapható az Elender kedvezményes internet-előfizetése, amellyel két hónapos előfizetési díjért négy hónapot lehet internetezni.

A nagy áruházak a valós világban is sok-sok kapuval rendelkeznek, hogy ezzel is segítsék a vásárlók szabadabb mozgását. Nem lehet ez másként az eBolt virtuális világában sem. A júniusi nyitás óta a korábbi áruházi bejáratok mellett (www.ebolt.hu, www.prim.hu, www. szamitastechnika.hu) új kapuk nyíltak az eBoltra az MTI, a Byte és a Népszabadság Internet Plaza internetes oldalain (www.mti.hu, www.byte.hu, www.plaza.nepszabadsag.hu), ezzel is jelezve, hogy itt egy valóban nagy, több ki- és bejárattal rendelkező áruház épül.