Tovább nőtt a Sony adózott vesztesége, megugrott az üzemi eredmény
MTI Sajtóadatbank, 2006. május 2. 09:16
Tovább nőtt a japán Sony szórakoztató elektronikai konszern adó utáni
vesztesége a január-március közötti időszakban, elsősorban az
átszervezésekkel járó tetemes kiadások miatt. Az értékesítés azonban
nőtt: többet adtak el a síkképernyős televíziókból, illetve más
elektronikai termékekből.
Az adó után veszteség 66,5 milliárd jenre(581 millió dollárra) nőtt az első negyedben az egy évvel korábbi 56,5 milliárdról. Az árbevétel 8,7 százalékkal 1,85 ezer milliárd jenre emelkedett a tavaly első negyedévi 1,70 ezer milliárdról. A márciussal végződött egész évben nyereséget mutatott a cég, bár 25 százalékkal kevesebbet, mint egy éve: a mérleg szerinti eredmény, 123,62 milliárd jenre esett 163,84 milliárdról. Az üzemi eredmény viszont 68 százalékkal nőtt 191,26 milliárdra 113,92 milliárdról. A csoport szintű árbevétel 4,4 százalékkal 7,48 ezer milliárd jenre emelkedett 7,16 ezer milliárdról.