A többcsatornás kampánymenedzsment piac vezetői között a SAS

forrás Prim Online, 2006. május 2. 12:48
Napjainkban egyre több vállalat tér át többcsatornás kommunikációra, hogy növelje a marketing hatékonyságát. A többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok piacát tekinti át a Gartner márciusi jelentése, mely az üzleti intelligencia piac meghatározó szereplőjét, a SAS-t, a Vezetők szegmensébe sorolta.
Mi a többcsatornás marketing?

Többcsatornás marketing esetén a vállalat különböző hálózatokon keresztül (kis- és nagykereskedések, call center, web, sms, e-mail) érik el ügyfeleiket. Ez a módszer azért eredményesebb a hagyományos, egycsatornás rendszernél, mert a fogyasztói csoportokat külön kezeli igényeik, jellemzőik szerint szegmentálva. A hatékonyságot tovább növeli, hogy az egyes csatornák információkkal támogathatják egymást, ezért a piaci szereplők egyre inkább áttérnek a többcsatornás, interaktív, fogyasztói igényekből kiinduló kampánykezelésre. A többcsatornás marketingen belül érdemes kiemelni jelen cikk témáját, a kampánymenedzsmentet, mely a kampány megtervezését, végrehajtását, optimalizálását és értékelését foglalja magában.

A többcsatornás marketing támogatása informatikai eszközökkel


A marketing szakemberek által az informatikai eszközökkel szemben támasztott egyik lényeges követelmény, hogy lehetővé tegyék az egyes ügyfelek elkülönült kezelését. Így válik hatékonyabbá a testreszabott marketingüzenetek kidolgozása, az ügyfelekhez történő eljuttatása. A vállalaton belül található összes adat marketing célú felhasználásának egyik feltétele olyan vállalati platform kialakítása, amely adatintegrációs, prediktív elemző, adattárolási és üzleti intelligencia által támogatott riportolási funkciókkal rendelkezik.

A SAS Customer Intelligence csomag a jelenleg elérhető legteljesebb körű marketingmegoldás, melynek egyik összetevője a SAS® Marketing Automation. A megoldáscsomag (mely többek között e-mail marketing megoldásokat és webelemzést is tartalmaz) előnye a hatékonyságnövelésen túl, hogy könnyen integrálható a szervezetek meglévő infrastruktúrájába.

A többcsatornás kampánykezelés piaca


A vezető megoldásszállítók teljes körű, kiváló minőségű kampánymenedzsment szoftvereket kínálnak. A kisebb szereplők azonban jellemzően iparág-specifikus vagy bizonyos csatornákat megcélzó funkciókkal látják el termékeiket.

Jellemző trend, hogy a többcsatornás kapmánymenedzsmentet a vállalatok inkább a végső felhasználókat célzó marketingtevékenység támogatására használják, mint a B2B (vállalati) marketing esetében.

A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” tanulmányában azon szállítókról gyűjtött adatokat, amelyek kampánykezelési megoldásai párhuzamosan több csatornán teszik lehetővé a kommunikációt különböző szegmensekkel. A tanulmányban szereplő vállalatokat saját kritériumai alapján helyezte el két koordinátatengely mentén. A legfontosabb ismérvek a végrehajtás képessége és a teljes körű megközelítés.

A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” című felmérése szerint a SAS a Vezetők szegmensébe került a többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok sorában. „…Úgy véljük azzal, hogy a Gartner a Vezetők szegmensébe sorolta a SAS-t a kampánymenedzsment, az üzleti intelligencia és az ügyfélelemzés piacokat elemző tanulmányaiban, megerősítést nyert az a tény, hogy a SAS biztosítani tudja mindazokat az eszközöket, amelyekkel a szervezetek értékes és hosszú távú kapcsolatokká alakíthatják át ügyféladataikat” – jelentette ki Jim Davis, az SAS elnökhelyettese.