Nyomkövetővel ellátott Levi's farmerek
Milkovits Gábor, 2006. május 4. 21:39
A Levi Strauss az ismert gyártók közül elsőként olyan termékeket hozott
forgalomba kísérleti jelleggel, amelyek vonalkód helyett
rádiófrekvenciás azonosító (RFID) csippel vannak ellátva.
A technológia, és konkrétan a Levi’s lépése heves tiltakozást váltott ki különféle emberi jogi szervezetekből és csoportokból, akik attól tartanak, hogy a vásárlás után nemcsak a termék, hanem annak tulajdonosa is nyomon követhető lesz. A Levi’s ugyanakkor megígérte, hogy az RFID nyomkövetővel ellátott farmernadrágok és más ruhadarabok egyelőre nem kerülnek be a márkaboltok kínálatába, hanem csupán két mexikói és egy amerikai ruhaüzletben lesznek kaphatók. A Levi’s részéről hangsúlyozták, hogy a csipet tartalmazó cédulák legalább egy méterről jól felismerhetők, és könnyedén eltávolíthatók, illetve, hogy az RFID alkalmazások célja nem vásárlók megfigyelése, hanem az áruk könnyebb nyomon követése a kiskereskedelmi fázisban.
A bejelentésre röviddel azután került sor, hogy olyan jelentős cégek, mint az IBM, a Microsoft, az Intel, a Procter & Gamble, vagy a Visa, munkacsoportot hoztak létre az RFID technológia magánszféra sérelmét kiküszöbölő használatának kidolgozására és elterjesztésére.