Átrendeződik a call centerek piaca

MTI Sajtóadatbank, 1999. november 26. 11:18
A szakértők által 5 milliárd forintosra becsült hazai callcenter-piac jövőre mintegy 30 százalékkal nő, és ebből a jelenleg e szegmensben 53 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Lucent Technologies Magyarország Kft. (LTM) is részesedni kíván.
Füzes Péter, az LTM ügyvezető igazgatója a társaság szerdai budapesti sajtótájékoztatóján kifejtette: a callcenter-piac a nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is rendkívül gyorsan bővül. Hozzájárul ehhez az is, hogy a vezető információtechnológiai cégek piacra dobták új ügyfélkapcsolat-gondozási rendszerüket, angol nevén Customer Relationship Managementet (CRM), amely egy továbbfejlesztett változata az eddigi call centereknek. A CRM lényegében egy intelligens munkafolyamat-szabályozó rendszer, amely lehetővé teszi az ügyfelek rugalmas és magas színvonalú kiszolgálását. A CRM különösen az olyan cégek munkáját teszi ügyfélbaráttá, illetve könnyíti meg, amelyek sok felhasználóval és klienssel állnak kapcsolatban. Így például a közszolgáltatókét és a pénzügyi tevékenységet végzőkét.

Füzes Péter bejelentette, hogy a hamarosan induló negyedik mobilszolgáltató, a Vodafone számára az LTM szállította az ügyfélkapcsolati call centert.

A sajtótájékoztatón ismertették a Kinet Kft. felmérését, amely a hazai callcenter-piacot elemzi. A társaság kimutatta, hogy a piacveztő LTM mögött a Kapsch 18 százalékos, az Alcatel 11 százalékos, míg a Siemens 6 százalékos részesedéssel rendelkezik. Magyarországon jelenleg 4200 callcenter-ügyintéző dolgozik, akik a munkaképes korú lakosság 0,14 százalékát teszik ki. A fejlett országokban ez az arány ennél jóval magasabb: Angliában és Írországban 1,3 százalék, Németországban 0,9 százalék, míg Portugáliában 0,4 százalék. A felmérés szerint a call centerek és a CRM-rendszerek Magyarországon is egyre elterjedtebbek lesznek, mivel ma már az emberek rendkívül nehezen viselik, ha sorba kell állniuk ügyintézéskor.

A társaság kimutatása szerint a jövőben jelentősen átrendeződik a call centerek piaca: napjainkban e rendszerek 58 százalékát a távközlésben, 19 százalékát a pénzügyi szektorban, míg 8-8 százalékát a kereskedelemben és a telemarketing területén használják. A következő három évben azonban a kereskedelmi és a fogyasztási típusú, valamint a pénzügyi szolgáltatások egyre nagyobb részt hasítanak ki a callcenter-piacból, miközben a távközlés a negyedik helyre szorul.