EUfonika: több mint 10.000 ügyfél két hónap alatt
forrás Prim Online, 2006. május 16. 14:50
A piacra lépést követő első két hónapban több mint tízezer ügyfél
választotta Románia kedvező árú vezetékestelefon-szolgáltatását, az
EUfonikát. A szolgáltatást a Magyar Telekom romániai érdekeltsége, a
Combridge indította útjára, mely nagymértékben épít anyavállalatának
nemzetközi technológiai-, innovációs- és marketingtapasztalataira.
A február végi indulás óta megnyílt az EUfonika korszerű telefonos ügyfélszolgálata, értékesítési csatornája kiterjedt ügynökhálózattal bővült, s marketing kommunikációjának fókusza országos szintről helyi szintre helyeződött át. E tevékenységek és egy intenzív hirdetési kampány eredményeként az EUfonika erős hídfőállást épített ki a román piacon, s ügyfélbázisa ennek révén jelenleg heti 10%-kal bővül.
Az EUfonika szolgáltatás nagy népszerűségnek örvend Bukarestben, ahol lakossági ügyfeleinek több mint 20%-a található. Az EUfonika ügyfeleinek 19%-a Kolozs, Temes, és Hunyad megyék településein él, míg 61%-uk Románia további területein használja a szolgáltatást. Közülük sokan vidéki közösségekben élnek, ahová más alternatív távközlési szolgáltatók nem jutottak el, valamint olyan megyékben, ahol azért veszik igénybe az EUfonika szolgáltatást, hogy az EU-ban dolgozó ismerőseikkel, rokonaikkal kedvező áron telefonálhassanak. A szolgáltatás különösen népszerű a költségekre komolyan odafigyelő középkorú és idősebb lakosság körében, a 40 év felettiek az ügyfelek mintegy 71%-át alkotják.
A Magyar Telekom leányvállalataként működő Combridge szakemberei az elmúlt két hónapban olyan kiegészítő műszaki megoldásokat vezettek be, amelyek révén május elsejétől az üzleti felhasználók számára is elérhetővé vált a szolgáltatás. Az EUfonika Business Call igénybevételével átlagosan 20%-kal olcsóbban telefonálhatnak belföldi távolsági irányba és akár 40%-ot is megtakaríthatnak nemzetközi hívásaik árából a Romtelecom előfizetéssel rendelkező vállalati ügyfelek. A lakossági előfizetőkkel szemben a céges és intézményi ügyfeleknek nem kell a megszokott 1688-as EUfonika előhívószámot tárcsázni, mert ezek egy speciális műszaki megoldás alkalmazásával csatlakoznak a rendszerhez.
Az üzleti díjszabás alapjaiban megegyezik a lakosságival, így például egy belföldi távolsági hívás 8 és 20 óra között percenként 4,3, míg más időszakban 3,2 eurócentbe kerül mindkét előfizetői csoport számára. Ráadásul az üzleti partnereknek egyéni alapon - telefonforgalmuk nagysága és hívásiránya szerint - további kedvezményeket kínál az EUfonika. Az üzleti szolgáltatás bevezetése óta eltelt két hét mérlege szerint a szolgáltatást 120 telefonvonal használta és több mint száz ügyféllel folytak tárgyalások.
Az EUfonika szerződéskötésekkel kapcsolatos adminisztrációs tevékenységét is továbbfejlesztette annak érdekében, hogy az ügyfelek még rövidebb idő alatt vehessék igénybe a szolgáltatást. Az előfizetői szerződés aláírásakor a lakossági ügyfelek 25 perc távolsági beszélgetéssel ingyenesen próbálhatják ki a szolgáltatást. Így a szerződéskötés semmilyen kötelezettséget nem ró rájuk, csupán lehetőséget teremt arra, hogy hosszú távon kedvező percdíjakkal telefonálhassanak.
Az EUfonika ügyfélállományának dinamikus növekedését bemutatva Csenteri Levente, a Combridge ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: "A szolgáltatás kiépítésének e kezdeti szakaszában megszerzett tízezer előfizető tökéletesen összhangban van előzetes várakozásainkkal. Tízezren már felismerték, hogy az EUfonika használata egyszerű, kockázatmentes és nagyon kifizetődő. Az EU-ban mintegy ötvenmillió ember telefonál az EUfonikához hasonló szolgáltatással, s láthatóan Romániában is egyre több ügyfelet örömmel tölt el, hogy hívásonként szabadon kiválaszthatják a számukra legkedvezőbb szolgáltatót."