A Fujitsu Siemens Computers 2006. március 31-én lezárult, 2005-ös pénzügyi évre vonatkozó eredményei: értékesítési árbevétel 6,65 milliárd euró, ami mintegy 11%-os növekedést jelent a megelőző pénzügyi évhez képest. Az adózás előtti nyereség elérte a 121 millió eurót, amely 26 millió euróval lett több a tavalyinál, így mintegy 27%-os növekedést jelent. Ugyanebben az időszakban a budapesti leányvállalat az anyavállalat eredményeit felülmúló mértékben növekedett, piaci pozíciója tovább erősödött. A kelet- és közép-európai régióban a magyarországi leányvállalat piaci részesedése a legnagyobb.
Poros Gábor ügyvezető igazgató a mai sajtótájékoztatón elmondta, hogy az elmúlt pénzügyi évben a Fujitsu Siemens Computers hazai leányvállalata értékesítésének növekedése jelentősen meghaladta a magyar és a nemzetközi piac bővülésének dinamikáját, valamint felülmúlta legnagyobb piaci versenytársának növekedését is. Összesen közel 50 százalékkal több IT-berendezést értékesített a hazai piacon, mint a megelőző évben, értékesítési árbevétele pedig 42 százalékkal haladta meg azt.
A kft. - valamennyi termékszegmenst figyelembe véve - az IT-berendezések hazai piacán több mint 12 százalékos részesedésével a második legnagyobb szállító. A hazai leányvállalat a teljes pénzügyi évben csaknem minden termékcsoportban, különösen a noteszgépek és az otthoni felhasználóknak szánt asztali gépek tekintetében fokozta értékesítését. Az előbbinél 95,7, utóbbinál, pedig mintegy 93,5 százalékkal több eladást realizált, mint az előző évben. A 2005-2006-os pénzügyi év negyedik negyedévében a kft. a legdinamikusabb növekedést a noteszgépek értékesítése tekintetében érte el, ahol az előző év hasonló időszakához képest 105 százalékkal több berendezést adott el
A hazai vállalat jövőbeli terveit illetően Poros Gábor elmondta, a következő pénzügyi évben is legalább 30%-os növekedéssel számolnak. A további fejlődéshez itthon is új erőt ad a 11 fővel induló SBS PRS szolgáltatási üzletág átvétele, amely révén jelentős mértékben erősödik a cég komplex adatközponti infrastruktúrákhoz kapcsolódó szakértő bázisa és szolgáltatásnyújtási képessége. A kft. munkatársainak eddigi létszáma (30 fő) ettől függetlenül is jelentősen tovább bővül 2006-ban. A megkezdett új pénzügyi évben a növekedés motorját a vállalat három fő stratégiai pillére: az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, valamint a digitális otthon alkotják Magyarországon is. Felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre. Kérdésre válaszolva, Poros azt mondta, hogy várhatóan 2006. karácsonya előtt megnyitják a digitális otthon eszközeit, rendszereit kiállító budapesti Fujitsu Siemens bemutató termet.
A sajtótájékoztatón Ónody Csaba termékmenedzser, miután bemutatta a három új noteszgépet, megemlítette, hogy ez év július végén, vagy augusztus elején kerülhet a boltokba a Fujitsu Siemens legújabb, T-sorozatú Pocket LOOX, immár teljesen integrált kézi számítógépe, amelynek fő jellemzői között található: GSM/UMTS üzemmód; integrált GPS, Bluetooth 2.0 és VLAN; két darab beépített kamera; MS-Windows Mobile 5.0 Phone Edition rendszerszoftver.
(A három új noteszgépet külön cikkben találja meg!)