Mobil, tévé és mikro nélkül már nem tudunk élni?
forrás Prim Online, 2006. május 21. 11:12
Az internetezők túlnyomó többsége rendelkezik mobiltelefonnal,
televízióval és mikrohullámúval, az elmúlt évben a DVD és az MP3
lejátszók, valamint a digitális fényképezőgépek népszerűsége növekedett
a leginkább – mutat rá az NRC Piackutató felmérése.
Mobiltelefonnal az 14-69 éves internetezők 99, színes tévével 97, mikrohullámú sütővel 91 százaléka rendelkezik. A különböző fogyasztási javak birtoklásának nagy aránya egybevág azzal a megállapítással, mely szerint a világhálót rendszeresen használók még mindig magasabb státuszúnak számítanak, mint az ugyanolyan korú lakosság.
Az elmúlt egy évben a gyakori internetezők között a DVD lejátszók száma növekedett a leglátványosabban. Míg 2005 első félévében a megkérdezettek 59 százaléka, addig 2006 első félévében már a 75 százaléka számolt be arról, hogy rendelkezik DVD lejátszóval. Ezen kívül az idei évben a hálópolgárok 13 százalékponttal nagyobb arányban birtokolnak MP3 lejátszót, mint tavaly: az elmúlt egy évben 35 százalékról 48 százalékra nőtt a tulajdonosok aránya.
A digitális fényképezőgép tekinthető a harmadik nagy népszerűség-növekedésnek örvendő elektronikai cikknek. Ez esetben is jelentős pozitív irányú elmozdulásról beszélhetünk: 45 százalékról 53 százalékra növekedett a tulajdonosok aránya. Talán nem meglepő, hogy ezzel párhuzamosan 78 százalékról 70 százalékra csökkent a hagyományos fényképezőgéppel rendelkezők aránya.
A felmérésben az NRC a gyakori internetezők vagyontárgyainak változását vizsgálta 2005 első féléve és 2006 első féléve között. Az összehasonlítást a Visitor Media Reseach (VMR) kutatásunk alapján végezték. A 10000 fős mintán elvégzett kutatásban 26 vagyontárgyra vonatkozó kérdések szerepeltek, az elektromos fritőztől az életbiztosításig.