A brit kiskereskedelmi forgalom tizede online vásárlás
Milkovits Gábor, 2006. május 24. 21:48
Az IMRG piackutató legújabb felmérése szerint az Egyesült Királyságban a lakossági vásárlásoknak érték alapján a tizede az interneten bonyolódik.
A 3900 brit fogyasztó körében végzett mérés más érdekességekre is fényt derített. Így például kiderült belőle, hogy 45% többet szeretne költeni interneten a jövőben, több mint 50% pedig egyúttal mérsékelni kívánja hagyományos vásárlásra fordított kiadásait. Az üzletben megvásárolni kívánt termékekkel kapcsolatban általános az előzetes online információszerzés: a műszaki cikkek esetében ez 94%, a bútoroknál 52%, a kerti és barkácstermékeknél 49%, a szervezett utak esetében pedig 44%. Még figyelemreméltóbb, hogy a megkérdezettek mindegyike vásárolt már ilyen előzetes keresés után zenét magán a világhálón, 81%-uk pedig könyvet, 55% számítógép-alkatrészt, illetve 45% DVD-t és videofilmet is vett már ily módon. 51%-ot a weboldal megjelenése befolyásolt abban, hogy végül elmenjen-e az adott cég valódi üzletébe, megfordítva viszont ez az arány csak 42%.