Oracle Exchange online piac

, 1999. november 30. 12:27
Az Oracle Exchange megnyitja virtuális kapuit a magukat regisztráltatni kívánó cégek számára.
Az Oracle Exchange az első nyílt, vállalatközi online piac, amely ágazattól függetlenül bármilyen cég számára lehetővé teszi az online kereskedést, és egyben olyan alapot biztosít, amelyre a jövőben a különböző ágazatokban teljes szállítói hálózatok épülhetnek. Az Oracle és a Ford Motor Company a napokban bejelentette ezen a területen úttörőnek számító megállapodását, amely szerint az AutoXchange autóipari elektronikus beszállítói hálózat - vagyis a világ legnagyobb online vállalatközi hálózata - az Oracle Exchange szolgáltatásra fog épülni. A www.oracleexchange.com weblapon minden vállalat ingyenesen regisztráltathatja magát az Oracle Exchange online piac tagjaként.

Az Oracle Exchange a tervek szerint 2000 januárjában kezdi meg működését. Az új szolgáltatás várhatóan a világ legnagyobb elektronikus üzletvitelen alapuló közösségét fogja megteremteni; olyan "piactérként" fog működni, ahol bármely cég bármilyen terméket vagy szolgáltatást vásárolhat tetszőleges beszerzési módszerrel. Az online piac használata nem igényel majd Oracle-szoftvert.

Az online piac további újdonsága, hogy különböző internetes beszerzési modellek használatát teszi lehetővé az azonnali (spot) vásárlástól - amellyel a vállalatok gyorsan szerezhetnek be termékeket vagy szolgáltatásokat olyan szállítóktól, amelyekkel semmilyen hivatalos viszonyban nem állnak - a vásárlói árverésig, ami egy fordított árverési folyamat; ennek keretében a vállalatok több szállítótól online módon kérhetnek szállítói ajánlatokat, és azokat nyilvántarthatják, illetve reagálhatnak rájuk. Az Oracle Exchange a hagyományos, katalógusból történő vásárlást is támogatja, így a vállalatok azoktól a szállítóktól is vásárolhatnak, amelyekkel már jól kiépített kapcsolataik vannak. Az Oracle Exchange szolgáltatás működésének alapja az Oracle Supplier Network internetes kereskedelmi hálózat lesz, amely több mint 270 szállítót, termékforgalmazót és tartalomszolgáltatót fog össze, és lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy a beszerzés módjától függetlenül zökkenőmentesen együttműködjenek szállítóikkal. Ennek révén kisebb idő- és pénzráfordítással lehet új szállítói kapcsolatokat kötni, vagy a meglevőket eredményesebbé tenni. A szállítók számára az jelenti az előnyt, hogy az általuk feltöltött adattartalmat több százezer Oracle-ügyfél látja. Ez növeli eladási lehetőségeiket, csökkenti üzletszerzési és üzletkötési ráfordításaikat.