50%-kal nőnek a TV-eladások a foci VB miatt
Genda Csongor Zoltán, 2006. május 29. 19:41
A Technology Review magazin a GFK piackutató egyik friss prognózisára
hivatkozva hírül adta, hogy az idei esztendő első felében a kereskedők
50%-os forgalomnövekedésre számítanak a tévékészülékek értékesítése
terén az azt megelőző hat hónapos szezon eladási adataihoz viszonyítva.
A jelentés szerint a televíziók iránti nagyobb kereslet egyik fő oka a hamarosan megrendezésre kerülő labdarúgó világbajnokság, ugyanis az efféle rangos sporteseményeket megelőző időszakban mindig nagyobb keletje van a megjelenítő eszközöknek. Ez azonban önmagában nem eredményezne 50%-os forgalomnövekedést, hanem ehhez társul még az a tényező is, hogy beköszöntött a technológiai változás ideje, azaz a régi katódsugaras képcsöves tévéket egyre inkább felváltják a síkképernyős valamint a nagyfelbontású HD-készülékek. A szakértők szerint mindazok számára, akik már egy ideje fontolgatják a régebbi modellek újabb, modernebb tévékre való lecserélését, a futball világbajnokság csak az utolsó lökést jelenti.