Samsung IT-üzletág - az idén 20 százalékos növekedés
MTI Sajtóadatbank, 2006. június 2. 09:21
A Samsung Electronics Magyar Rt. informatikai (IT) üzletága az elmúlt
évben 8,8 milliárd forint árbevételt ért el, amit az idén mintegy 20
százalékkal szeretne növelni - közölte Németh László üzletágvezető
csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Az IT-üzletág 2004-ben 8,5 milliárd forint forgalmat bonyolított le. A Samsung teljes magyarországi bevétele akkor 42,4 milliárd forint volt, míg tavaly már 47,9 milliárd forint. Németh László elmondta, hogy a mintegy 20 százalékos növekedés a Samsung teljes 2006. évi árbevételére is vonatkozik. A piaci trendekről elhangzott, hogy az IT-termékek ára folyamatosan csökken: míg egy évvel ezelőtt például egy DVD-író ára bruttó 20 ezer forint volt, addig napjainkban már csak 10 ezer forint. Az árcsökkenés hat a kínálatra is, mivel az egyre olcsóbb, többfunkciós eszközök kiszorítják az egyszerűbbeket: így például a DVD-írók a CD-ROM-okat.
Az üzletágvezető az elmúlt egy év kapcsán elmondta: a Samsung jelentős növekedést ért el a folyadékkristályos monitorok (LCD) magyarországi piacán, s a tavalyi első negyedévi 8 százalékos részesedésük az idénre 19 százalékra nőtt. Nőtt a részesedésük a hagyományos, CRT-monitorok szegmensében is, 29 százalékról 68 százalékra. Mindez annak ellenére történt, hogy általános vélemény szerint az LCD termékek egyre inkább kiszorítják a CRT-ket. A Samsung azonban úgy gondolta, hogy mivel mások kivonulnak a CRT-piacról, erősít itt, s elképzelését az eladások is visszaigazolták.
Kérdésekre válaszolva Németh László elmondta: a Samsung az idén még nem lép be a magyar noteszgép piacra, előbb kiépíti a megfelelő szerviz-hátteret.