[origo]: folyamatos fejlesztések, új szolgáltatások és bővülő tartalmak

forrás Prim Online, 2006. június 19. 13:49
Az [origo] számos új szolgáltatással és bővülő tartalommal kezdte meg 2006. év második felét.
A T-Online Magyarország és a Blogter.hu a napokban együttműködési szerződést írt alá. A stratégiai együttműködés nyomán az [origo]-n, a t-online.hu-n illetve a G-Portálon megjelenőblogokat a későbbiekben a Blogter fogja fejleszteni, illetve a szerkesztett tartalomhoz kapcsolódó blogok a blogter.hu-n lesznek megtalálhatók. A Blogter lett az [origo] hivatalos blogszolgáltatása és a portál csatornái között elérhetővé válik, azaz ha valaki blogot szeretne készíteni, akkor ebben a web 2.0-s szolgáltatásban teheti meg.

Magyarország legnépszerűbb közösségi portálja, az iWiW felhasználói száma az április 28-án bejelentett akvizíció óta folyamatosan növekszik: június közepére elérte a 930 000 fős regisztrált létszámot, a használói között a rendszer 55 milliónál több kapcsolatot tart nyilván.

A T-Online Magyarország által az elmúlt időszakban végrehajtott másik akvizíciójával, az Adnetwork Kft. megvásárlásával az [origo] 16 fős értékesítési szervezete értékesítési központtá (sales house) alakult, vagyis az [origo] így már mások tulajdonában lévő online felületeket is értékesít.

Az [origo] az elmúlt időszakban az alábbi szolgáltatásokat és új tartalmakat hozta létre:


Online médiapiaci növekedés


2006 első negyedévében a Magyar Online Hirdetési Indexben (MOHI) részt vevő nyolcak (Habostorta, HáziPatika, Index.hu, Napi Online, Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online, T-Online [origo] portfolió)
reklámbevétele: 939 millió 411 ezer forint volt, ami 70 százalékot meghaladó növekedést jelent a tavalyi azonos időben mért 550 millió 200 ezer forinthoz képest.

Az [origo] portfólió folyamatosan növekvő látogatottsága és a piacbővülés az értékesítési adatokban is jól nyomon követhető: a portfólió bevételei a MOHI-t meghaladó mértékben emelkedtek 2006 első három hónapjában, és az elmúlt hónapban a hirdetési bevétele áttörte a 200 millió forintos határt. Mindez annak tükrében számottevő, hogy éppen két éve haladta meg először a havi 100 millió forintos "küszöböt". A tiszta online hirdetési árbevételek - vagyis a barterbevételeket és egyéb nem hirdetésjellegű bevételeket, valamint az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó forgalom - eddig mért legnagyobb negyedéves bővülése egyes megfigyelők szerint annak köszönhető, hogy a politikai pártok a webes felületeket is intenzíven vásárolták a kampány során.

A MOHI az online hirdetési piac egyetlen valóságos bevételekre alapuló indexe. 2005-ben 2004-hez képest a MOHI 40 százalék körüli növekedést mért.