Cikksorozatunk első részében leírtuk a linkmarketing működésének alapjait. Ahogy ígértük mai cikkünkben bemutatjuk, milyen látogatottsági adatokat kell mérnie, ha linkmarketingjét maximális hatékonysággal akarja folytatni.
Számokban a hatékonyság Ha az előző cikkünk végén leírt szabályokat betartja, akkor jó eséllyel eredményes lesz linkmarketing tevékenysége.
Nagyon fontos azonban tudnia azt is, hogy melyik partner oldalról, mennyi idő alatt hány látogató érkezett Önhöz és milyen tevékenységet folytatott az Ön weboldalán.
Ha nem vizsgálja meg az eredményeket részletesen, mert esetleg megelégszik azzal az információval, hogy "felfutott" a honlapja látogatottsága, akkor igazán hatékony linkmarketinget sosem fog tudni folytatni.
Egy megfelelő weboldal monitorozó rendszer segítsége nélkül lehetetlen feltárni azokat a tényeket amelyek az online bevételeiért, vagy azok elmaradásáért, a honlap esetleges sikertelenségéért felelősek.
Ha azonban a rendelkezésére áll egy megfelelő
látogatottságmérésre szolgáló eszköz, akkor rendkívüli módon megnövelheti online marketing tevékenysége hatékonyságát.
Mielőtt nekilátna weboldala népszerűsítésének, feltétlenül üzemeljen be egy ilyen szoftvert, hogy mindig pontosan nyomon követhesse munkája eredményeit és ha úgy látja, hogy rossz irányba halad azonnal változtathasson - mert a számok nem hazudnak.
Egy megfelelő látogatottságmérő szoftver segítségével Ön:1. Hiteles látogatottsági adatokat tud mutatni felkeresett partnereinek, ha ők erre igényt tartanak. Ebből látni fogják, hogy Ön valóban komoly online marketinget folytat, hisz pontos képe van arról mikor, mi történik a honlapján.
2. Rövid idő alatt kiderítheti, hogy mely típusú weboldalakról érkezik Önhöz a legtöbb látogató, így a következő megkeresések során már csak az ilyen jellegű oldalakra érdemes fókuszálnia a legnagyobb eredmény elérése érdekében.
Gondoljon csak bele, mit veszít ha nem tudja meghatározni mely partnerétől hányan érkeztek Önhöz! Akár naphosszat is folytathatja a megkereséseket minden irányban - olyan oldalakra ahonnan semmilyen eredmény nem származik - rendkívül sok időt és energiát elpocsékolva ezzel.
3. Folyamatosan monitorozhatja kihelyezett linkjei hatékonyságát így azonnal szemet fog szúrni Önnek, ha egy partnertől érkező látogatók száma hirtelen visszaesik. Ekkor érdemes utánanéznie mi változott azon az egy partner oldalon található kihelyezésével kapcsolatosan és könnyedén megoldhatja a problémát.
4. A megfelelő eszközzel még azt is meg tudja, vizsgálni, hogy mely partnerétől érkeznek azok a látogatók, akik végül eredményt jelentenek a cégnek, azaz feliratkoznak a hírlevélre, ajánlatot kérnek, felveszik Önnel a kapcsolatot, stb.
Ez lesz talán a legfontosabb információ az Ön számára. Miért? Mert a gyakorlat azt mutatja, hogy sok esetben nem onnan jönnek a "legjobb" vevők, ahonnan a legtöbb látogató. Márpedig - ha jól gondolom - Önnek nem a magas látogatottság a fontos, hanem a sok ügyfél.
Fontos tehát, hogy a látogatottság mérésre szolgáló szoftver rendelkezzen olyan kimutatásokkal, amelyből könnyedén megtudhatja, mely külső weboldalakról milyen számban érkeztek látogatók és milyen tevékenységet folytattak az Ön weboldalán (Feliratkoztak a hírlevélre? Rendelnek? Ajánlatot kérnek?).
A megfelelő alkalmazás nem egy egyszerű látogatószámláló, hanem egy kifinomult marketing szoftver, amely létfontosságú információkkal látja el Önt a kihelyezett linkjei hatékonyságával kapcsolatban. A szoftver használatán az Ön teljes marketing tevékenységének a sikere és a kudarca is múlhat.
Cikkünk harmadik részében részletesen bemutatjuk a linkmarketing leghatékonyabb módját, az affiliate marketinget. Megtudhatja, miként állítható fel egyszerűen és működtethető hatékonyan egy affiliate rendszer - melynek segítségével jelentősen megsokszorozhatja online megrendelései számát.
A témához kapcsolódóan további cikkeket talál az Internet-Marketing.hu weboldal
Látogatottságmérés témakörében.