Egy igazi CoolBrand: az iWiW
forrás Prim Online, 2006. július 1. 13:04
CoolBrands díjat vehetett át június 29-én Magyarország legnépszerűbb közösségi portálja. Idén Magyarországon is elindult CoolBrands program keretében a
hazánkban forgalmazott és használt fogyasztói márkák közül egy
független szakértőkből álló Szakmai Bizottság az iWiW-et jelölte meg az
egyik különleges brandként, amely leginkább azonosítható a „cool”
életérzéssel.
Az angol mintára kialakított kezdeményezés lényege, hogy a hazánkban létező számtalan márka közül mely márkákat tekintjük leginkább „coolnak”. A kiválasztást végző Szakmai Bizottság minden tagja pontozással alkotott véleményt, majd a személyes értékelések összesítését követően állt össze a végleges lista, amelyre felkerülni különleges presztízst jelent.
Az első hazai díjátadó-ünnepség díjazottja, az iWiW („who is who”, azaz ki kicsoda) közösségi oldal 2002. áprilisában indult. A létező barátságokat és kapcsolatokat online formában feltérképező portál alapötletét egy szociomertia készítése adta, amit megpróbáltak sokkal egyszerűbben, vagyis online összeállítani. Az iWiW megfelelő eszköz arra, hogy mindenkinek számára fontos ismertségeit ápolja, vagy régi barátságait felelevenítse.
Folyamatos felhasználószám- és népszerűség-növekedés mellett a portál 2006. június végére elérte a 960000 fős regisztrált létszámot, és a használói között a rendszer 55 milliónál több kapcsolatot tart nyilván.
Az oldalnak – a Webaudit adatai szerint – napi ötszázhúszezer látogatója van, ezzel a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhatott az auditált weboldalak napi egyedi látogatószám szerinti rangsorában.