Az Invitel a spam visszaszorítás érdekében korlátozza e-mail forgalmát
forrás Prim Online, 2006. június 30. 12:45
Az interneten zajló e-mail kommunikáció jól meghatározott protokollok
(pl. SMTP, POP3), szabványok és ajánlások alapján történik. A csatorna
hatékony és kényelmes felhasználásához a résztvevőknek be kell
tartaniuk bizonyos szabályokat. A megfelelő működés fenntartása
érdekében az internetszolgáltatók is egyre szigorúbb ellenőrzéseket
végeznek mail szervereiken, ezzel próbálva a nem kívánatos forgalmat
visszaszorítani.
Ennek alapján és az utóbbi hetekben megnövekedett kéretlen e-mail (spam) forgalom minimalizálása, illetve kizárása érdekében az Invitel Rt. elektronikus levelező-rendszere a jövőben csak pontosan bejegyzett domainnel rendelkező mail szerverekről fogad leveleket, dinamikus IP címmel, illetve hiányos DNS beállítással rendelkező mail szerverekről nem. Az ezeket a mail szervereket használó feladók automatikus értesítést kapnak a sikertelen kézbesítés tényéről (ezek általában Postmaster vagy MAILER-DAEMON feladójú levelek), amelyben tájékoztatást kapnak az elutasítás tényéről, időpontjáról és okáról. Ebből a hibás beállításra is következtetni lehet.
Mivel a probléma minden esetben a feladó oldalán (a küldő szerver hiányossága miatt) jelentkezik, a küldő félnek lehetősége van arra, hogy tájékoztassa saját e-mail szolgáltatóját a beállítási problémáról. A mail szervert üzemeltetőknek pedig ellenőrizniük kell a DNS beállításait.
Az illegális e-mail forgalom visszaszorításával az Invitel szeretné tovább emelni szolgáltatásainak minőségét, és ezzel együtt az internethasználat kultúráját. Az üzleti és magánelőfizetők számára az e-mail forgalom megbízhatósága egyre nagyobb jelentőséggel bír, ezért az Invitel célja, hogy az internet fejlődésével lépést tartva ügyfelei számára minél magasabb szintű szolgáltatást biztosítson.