Microsoft online CRM szoftver
Milkovits Gábor, 2006. július 11. 19:36
A Microsoft bejelentette, hogy tervei szerint 2007-ben kibocsátja ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverének web-alapú verzióját.
A kezdetben kis- és közepes vállalkozásoknak szánt Microsoft Dynamics CRM Live megoldás immár a harmadik „Live” elnevezés alatt futó online termék lesz a Microsofttól a Windows Live és az Office Live után, és egyben az első olyan, amely nem a cég alappilléreinek számító operációs rendszerhez és irodai szoftvercsomaghoz kötődik. Itt a fő versenytársak, az Oracle és az SAP már kínálnak web-alapú CRM szoftvereket, így a terméknek komoly versennyel kell majd szembenéznie. A Microsoft online CRM alkalmazás egy újabb lépés afelé, hogy a szoftverkonszern kiterjessze webes szolgáltatásait az olyan riválisokkal szemben, mint a Google vagy a Yahoo. A cég nagy lehetőséget lát a termékben, ugyanis előrejelzéseik szerint a web-alapú megoldások néhány éven belül a teljes CRM piac mintegy 25%-át fogják kitenni.
A Microsoft Dynamics CRM Live, ahogy neve is sugallja, a Redmond-i vállalat Dynamics nevű, online üzleti szoftvercsomagjának részeként is hozzáférhető lesz. A tervek szerint az alkalmazás 2007 második negyedévétől lesz elérhető, egyelőre Amerikában, havidíjas előfizetéses konstrukcióban.