Alig pár hónap alatt több mint ezer barátot gyűjtött a Sziget 2006
hivatalos Myspace oldala és a csatlakozók száma a fesztivál
közeledtével ugrásszerűen növekszik. A közös platformot a Myspace
jelenti, a világ legnagyobb közösségi oldala (social network), amely
több mint 80 millió felhasználóval rendelkezik.
Az Egyesült Államokból indult őrület révén ismerősökre, bárki barátokra tehet szert, viszont ellentétben a magyar iWiW-vel itt akárki regisztrálhatja magát. A Myspace egy olyan sikertörténet, amelyet más sikertörténetek továbbgenerálnak: ilyen a sheffieldi Arctic Monkeys sztorija, akik miután szerencsésen elhelyezték demójukat az internet megfelelő közösségi pontjain, első kislemezük megjelenésekor már jól menő zenekarnak számítottak. Erre a hype-ra természetesen nem lehet építeni, mára mindez olybá tűnik egy most induló előadónak, mint egy piramisjáték csúcsán lévő ember szerencséje: ám lassan minden zenész itt van, és ez a Myspace egyik legnagyobb erőssége. A zene mindenkié, letölthető vagy nem letölthető formában, legalábbis a Myspace szerint.
Összegezve a Myspace a mai zene egyik motorja:- hiszen könnyen-gyorsan kezelhető,
- három saját szám feltölthető, amelyet a rajongók-érdeklődők-barátok azonnal meg is hallgathatnak (mindehhez klipünket is hozzátehetjük),
- gyors visszajelzést kaphatunk tevékenységünkről.
A Sziget azért választotta a közösségi oldalt, mert látogatói közül nagyon sokan myspacerek, rengeteg külföldi ismerőssel és zenekarral is felvehették a kapcsolatot, és kiegészíti egymást hivatalos oldaluk, a
www.sziget.hu/fesztival és a
www.myspace.com/szigetfestival hiszen olyanok is meglátogatják a hivatalos oldalt, akik eddig nem tudtak a fesztiválról, vagy nem látogatták volna meg a sziget.hu-t.