A keresőmarketing az egyik legolcsóbb és legegyszerűbben elkezdhető
látogatottságnövelő módszer. A legtöbb weboldal tulajdonos azonban
mégsem alkalmazza ezt a technikát honlapja készítése és népszerűsítése
során. Valószínűleg nincsenek tisztában azzal, milyen jelentős számú
látogatót veszítenek el a megfelelő keresőmarketing tevékenység
hiányában. Mai írásunk azon honlap tulajdonosoknak nyújt segítséget,
akik a mindennapi munkájuk során már alkalmazzák a keresőmarketinget és
a jövőben még nagyobb hatékonysággal szeretnék ezt tenni.
Számtalan cikk és tanulmány született már keresőmarketing témában, arról azonban csak ritkán esik szó, hogy a gyakorlatban miként végezhető ez a tevékenység a leghatékonyabban.
Azzal bizonyára Ön is tisztában van, hogy a keresőmarketing tevékenység első és legfontosabb lépése egy adott honlap tartalmát leginkább kifejező kulcsszavak meghatározása. Ezután következhet az oldalcím és az egyes főcímek megfogalmazása, mely az előzőleg összegyűjtött kulcsszavak felhasználásával történik. Nagyon fontos az is, hogy a weboldalon található linkek szövege is „kifejező” legyen, vagyis szintén tartalmazza a kulcsszavakat. A keresőrobotok ugyanis a fentiekben felsorolt tényezőket vizsgálják amikor bejárják az Ön honlapját és minél többször találkoznak egy kulcsszóval, annál jobb helyen fog szerepelni weboldala arra a szóra az adott keresőprogram találati listáján.
(Ha az eddig leírtak értelmezéséhez és gyakorlati kivitelezéséhez segítségre van szüksége, akkor töltse le ingyenes keresőmarketing tanulmányunkat -
http://www.internet-marketing.hu/keresomarketing - melyben a keresőmarketing alapjaitól kezdve a gyakorlati kivitelezésig mindent részletesen megtalál.)
Miképp zajlik a keresőmarketing tevékenység a mindennapi munka során? Milyen segítség áll az Ön rendelkezésére, ha nem biztos egy kulcsszó erejében és sikerében?
Jó hírem van az Ön számára! Ha az eddigiek során rendszeresen elemezte weboldala látogatottságát, akkor semmilyen új módszert nem szükséges megtanulnia vagy alkalmaznia, keresőmarketing tevékenysége hatékonyságának növeléséhez.
Egyszerűen csak együtt kell használnia a keresőmarketing- és a látogatottságelemzés módszerét. A két technika együttes alkalmazása ugyanis jelentősen megnöveli a hatékonyságot, azaz a látogatók számát. (Ehhez természetesen egy olyan, marketing funkciókkal is ellátott látogatottságmérő eszközre van szükség, mint amilyen például a WebMonitor szoftver.)
Az ilyen profi látogatottságmérésre használt eszközök rendelkeznek olyan kimutatásokkal melyekből pontosan megtudhatja milyen kulcsszavakra jöttek a látogatók weboldalára, valamint, hogy hányan érkeztek az egyes kulcsszavakra.
Ha az eredmények ismeretében rákeres a jelentősebb keresőprogramokban az egyes kulcsszavakra, könnyedén kiderítheti, hogy weboldala hányadikként szerepel az adott keresőprogramok találati listáján.
Képzelje el, micsoda potenciál rejtőzik abban, ha egy olyan kulcsszóra már most sok látogatója érkezik, amire weboldala például még csak a 23. a találati listán. Ha ezek után erre a kulcsszóra elkezdi erősíteni weboldala tartalmát, akkor nagyot léphet előre a találati listán jelentősen megsokszorozva ezzel látogatói számát.
A szoftver kimutatásaiból az is világosan kiderül mely szavakkal nem érdemes egyáltalán foglalkoznia. Lehet, egy adott kulcsszó az Ön szívügye, ami jó esetben tökéletesen le is írja honlapja tartalmát, ha a vevők azonban nem erre a szóra érkeznek weboldalára, akkor felejtse el azonnal, mert csak az idejét és a pénzét vesztegeti vele.
Az Ön feladata tehát csupán annyi, hogy folyamatosan nyomon kövesse a szoftverből nyerhető kimutatásokat és az eredmények alapján változtassa a honlapján található tartalmat és kulcsszavakat.
Lehet, hogy nem gondolná, de egy szóköz, egybe- vagy különírás és kötőjel is számít a kulcsszavak írásmódjánál. A kimutatásokból azt is pontosan láthatja, milyen módon keresték az Ön szolgáltatásait az érdeklődők.
Tegyük fel, hogy Ön madáretetőket árul és a „madáretető” kulcsszóra optimalizálta oldalát. A szoftver kimutatásaiban pedig azt látja, hogy „madár etető” szóra érkezett sok látogató Önhöz, de a „madáretető”-re szinte senki. Ebben az esetben egyszerű a teendője: írjon át minden „madáretető” szót a weboldalán „madár etető”-re. Így sokkal többen fognak rátalálni Önre a keresőkből.
Alapvető tény, hogy a piac „gondolkodását” mindenkor a fogyasztók alakítják. Ezért célszerűbb alkalmazkodni ahhoz, ahogy az emberek gondolkodnak, amilyen szavakat használnak, amikor megoldások után kutatnak az interneten. Ha Ön pontosan azt kínálja számukra amit keresnek, sokkal biztosabb a siker.
A keresőmarketing legfontosabb szabályairól és gyakorlati kivitelezéséről további anyagokat talál az Internet-Marketing.hu weboldal „Keresőmarketing” téma oldalán. (
http://www.internet-marketing.hu/keresomarketing )