Az Ericsson második negyedéve: csökkent a profit
MTI Sajtóadatbank, 2006. július 24. 08:50
A svéd Telefon AB LM Ericcson, a világ legnagyobb
távközlésiberendezés-gyártója pénteken 5,71 milliárd svéd koronás
adózott eredményt jelentett a második negyedévről, 2,2 százalékkal
kevesebbet a tavalyi második negyedévi 5,84 milliárdnál. Az elemzők
5,53 milliárdot várak most.
Az első negyedévhez képest jelentősen javított a cég, azonban az egy évvel korábbihoz képest megterhelte a mérleget a brit Marconi beolvasztásának második negyedévre elszámolt, 400 millió svéd koronás költsége és a tavalyi, nagy megrendelések szerény haszonkulcsa. Az üzemi eredmény, 8,3 milliárd svéd korona, a rátája 18,7 százalékos, az összege azonos az egy évvel korábbival. Az értékesítés, 44,2 milliárd svéd korona, 15 százalékkal volt nagyobb a tavalyi második negyedévi 38,4 milliárdnál, ezt viszont éppen a tavaly megvett Marconi gyarapította főleg.
Az Ericsson erősödő versenyre számíthat: áprilisban a francia Alcatel és az amerikai Lucent Technologies egyesülését, júniusban a finn Nokia és a német Siemens hálózatépítő részlegének egyesítését jelentették be.
Az Ericssont továbbra is segítette, hogy a japán-svéd Sony Ericsson, a világ ötödik számú mobiltelefon-gyártója 143 millió eurós adózott eredményt ért el a második negyedévben, majdnem kétszer nagyobbat a tavalyi második negyedévi 75 milliónál, a továbbra is gyorsan növekvő - a vállalati értékelés szerint minden várakozást felülmúló - készülékkereslet miatt.
A cég emelte előrejelzését a világ idei mobilkészülék-forgalmára: eszerint az összes gyártó több mint 950 millió készüléket adhat el az idén, a tavalyi 780 millió után. A cég korábbi előrejelzése 900 millió készülékre szólt. Az adó előtti eredmény 211 millió euró, közel háromszorosa a tavalyi második negyedévi 87 milliónak. A forgalom 2,27 milliárd euró volt, tavaly a második negyedévben 1,61 milliárd euró.
A korábbi várakozások szerint a magyar mobilpiac viszont stagnál az idén: a tavalyi évhez hasonlóan az idén is 2,3-2,5 millió új készüléket adnak el a gyártók és a szolgáltatók, vélte Wágner Tibor, a Sony Ericsson kelet- és közép európai vezetője március elején. Hozzátette: a készülékforgalmat részben az generálja, hogy a régi mobilokat harmadik generációsra (3G) cserélik a felhasználók. A SonyEricsson tavaly 25-30 százalékos részesedéssel rendelkezett a magyar készülékpiacon, ezzel a második volt a rangsorban. A társaságnak az idén is ez a minimális célja.