A feltörekvő piacok javították a Telenor második negyedévét

MTI Sajtóadatbank, 2006. július 24. 09:08
Norvégia vezető távközlési vállalata, a Telenor - 2002 óta a magyar Pannon százszázalékos tulajdonosa - bevételét és nyereségét egyaránt növelte a második negyedben, elsősorban a feltörekvő piacokon elért jó teljesítménynek köszönhetően. A társaság megerősítette az idei évre szóló előrejelzését, amely további, erőteljes növekedéssel számol.
Az adózott eredmény, 2,28 milliárd norvég korona, 11,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 2,04 milliárdot, habár elmaradt az elemzők várta 2,42 milliárdtól. Az üzemi eredmény közel megkétszereződött, 4,41 milliárd norvég korona volt, egy évvel korábban 2,81 milliárd korona. A pénzforgalmi többlet (EBITDA), 7,93 milliárd norvég korona, 41 százalékkal volt több a tavalyi második negyedévi 5,63 milliárdnál. A rátája 35 százalék volt, az év további részében 34 százalékot várnak.

Skandinávia második számú távközlési csoportja 22,58 milliárd korona bevételre tett szert a második negyedben, ez 37 százalékkal több az egy évvel korábbi 16,54 milliárdnál. A bevétel-növekedés a társaság üzletpolitikájában fontos szerepet játszó felvásárlásoknak, köztük a Vodafone svédországi leányvállalata megvételének is tulajdonítható. Az idei év egészében 30 százalékos bevétel-növekedésre számítanak a társaságnál.

A Telenor profitját most főképp a bangladesi és az ukrajnai érdekeltségek hizlalták: a bangladesi GrameenPhone több mint 30 százalékkal, kétmillióval növelte ügyfelei számát, miközben a Telenor belföldi piacán 13 ezerrel csökkent az előfizetők száma, és a Telenor pici részesedése 56 százalékról 55-re esett. A Telenorhoz tartozó ukrán Kyivstar  57 százalékkal növelte bevételét, miután 1 millió új előfizető csatlakozott hozzá a második negyedévben, illetve 6,7 millió a tavalyi második negyedév óta.