Sun: út az erőforrás alapú modelltől a szolgáltatás alapú modell felé
forrás Prim Online, 2006. július 27. 08:14
A Sun Microsystems Magyarország Kft. bejelentette, hogy a Lufthansa
Systems Hungária Kft. és a közte fennálló keretszerződés alapján közel
félmillió dollár értékű, UNIX platformra vonatkozó szolgáltatási
szerződést írt alá. A megállapodás értelmében a Sun biztosítja az
erőforrásokat a Lutfhansa által meghatározott feladatok - ticket
management, incidens menedzsment, változásmenedzsment,
platformmenedzsment, valamint a proaktív üzemeltetési feladatok -
elvégzéséhez.
A Sun Microsystems Kft. és a Lufthansa Systems Hungária Kft. együttműködése az erőforrás-alapú szolgáltatások terén nem teljesen újkeletű. Egy évvel ezelőtt a Lufthansa Systems Hungária Kft. úgy döntött, hogy a szervereinek üzemeltetését Magyarországon oldja meg. A feladathoz a vállalat első lépésben saját maga kísérelt meg megfelelő Solaris szaktudással rendelkező szakembereket találni. Az erőforrás helyzet végső megoldását az ez év elejétől sikeresen megvalósuló szelektív erőforráskihelyezés adta, mely szolgáltatást a Sun biztosítja. Ennek értelmében a Sun szolgáltatás-alapú üzemeltetési tevékenységet biztosít a cégnek, alapvetően rendszeradminisztrációs feladatok ellátásával, az aktuális igényekhez és átvett rendszerekhez folyamatosan méretezetten.
A Lufthansa Systems Hungária Kft.-vel aláírt keretszerződés legújabb megállapodása értelmében a Sun, az eddig megvalósuló szelektív erőforrás-kihelyezés modellről az év végére áttér a mindenre kiterjedő szolgáltatás-alapú modellre, amelynek keretében SLA (Service Level Agreement) alapon nem csupán a megrendelő által megadott igények szerinti szolgáltatást biztosítja majd integráns részeként a hazai üzemeltetési szervezetnek, hanem részt vesz a mérés-visszacsatolás-optimalizálás feladatokban, valamint teljes körűen felelni fog az IT rendszer által nyújtott szolgáltatások minőségéért.